هواشناسی ۲۲ شهریور؛ آغاز بارش‌ها و کاهش ۸ درجه‌‌ای دمای هوا در تهران

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: در برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، غرب گلستان، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز در غالب نقاط کشور آسمان صاف و جوی آرام خواهیم داشت.

جمعه(۲۳ شهریور) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال، کردستان، زنجان، قزوین، البرز ، نیمه شمالی تهران و سمنان، گیلان، مازندران و غرب گلستان ابرناکی گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، شنبه(۲۴ شهریور) در شمال غرب برخی مناطق غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های شرقی زاگرس افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود. طی این روز در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران رگبار و رعد و برق شدید رخ خواهد داد.

همچنین یکشنبه(۲۵ شهریور) در مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و برخی مناطق شرق کشور رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه(۲۶ شهریور) تنها در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. جمعه تا یکشنبه(۲۳ تا ۱۸ شهریور )در غالب مناطق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، در پنج روز آینده در شرق جنوب شرق جنوب غرب بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران، البرز، اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی ساعات وزش باد شدید خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

اکنون پیشنیه و کمینه دمای هوای تهران ۳۵ و ۲۴ درجه سانتی گراد است که از امروز با روند کاهشی ۸ درجه‌ای دما تا سه روز آینده به ۲۷ درجه سانتی گراد می‌رسد.

ایرنا

عمومی

شناسه : 452347
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *