فرانسه کاردار ایران در پاریس را احضار کرد

وزارت خارجه فرانسه کاردار سفارت ایران را به دلیل ادعای انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه احضار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، یک رسانه انگلیسی به نقل از منابع آگاه مدعی شد وزارت خارجه فرانسه کاردار سفارت ایران را به دلیل ادعای انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه احضار کرد.

روز گذشته ایران اعلام کرده بود به دلیل موضع‌گیری‌های غیرسازنده چهار کشور اروپایی از جمله فرانسه سفرای آنها را احضار کرده است. در بیانیه وزارت خارجه ایران که روز پنجشنبه صادر شد آمده است: «بدنبال تداوم اظهارات غیرسازنده برخی طرف های اروپایی متعاقب بیانیه نامتعارف وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان همسو با آمریکا به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین و وضع برخی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، روسای نمایندگی‌های انگلیس، فرانسه، هلند و آلمان در تهران از سوی مدیرکل غرب اروپا امروز پنج شنبه جداگانه به وزارت امور خارجه احضار شدند. »

روسیه و ایران هر دو ادعاهای کشورهای غربی درباره ارسال موشک‌های بالیستیک از سوی ایران به روسیه را تکذیب کرده‌اند.

همکاری‌های نظامی-فنی بین مسکو و تهران

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی “راشاتودی” اعلام کرد که همکاری‌های نظامی-فنی بین مسکو و تهران بر توازن منطقه‌ای تأثیر منفی نداشته و در عین حال هیچیک از قوانین بین‌المللی را نقض نمی‌کند.

وی در واکنش به تحریم‌های غرب علیه ایران در این رابطه، تأکید کرد که همکاری‌های نظامی-فنی بین دو کشور هیچ‌گونه عنصری ندارد که قوانین بین‌المللی یا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده باشد و همچنین کاملاً با قوانین داخلی روسیه مطابقت دارند.

ریابکوف همچنین اشاره کرد که این همکاری بر توازن منطقه‌ای در خاورمیانه تأثیری ندارد. وی با اشاره به مواضع آمریکا در این باره گفت: «اگر آمریکایی‌ها همچنان مسئله تحویل‌های نظامی احتمالی از ایران به روسیه را مطرح می‌کنند، این مشکل خودشان است. بارها توضیحات کامل داده شده که هیچ همکاری‌ مشکوک و پنهانی وجود ندارد.»

منبع: تسنیم

سیاسی

شناسه : 452528
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *