تنظیم سند در مشاوران املاک ممنوع شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قزوین گفت: طبق قانون "الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول"، تنظیم سند عادی و قولنامه‌ای در مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملاتی استان ممنوع است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، حسن غلامحسینی با اعلام این خبر گفت. بر اساس قانون ثبت اسناد رسمی که از تیرماه سال جاری اجرایی شده است. هیچ مشاور املاکی حق ندارد اموال غیرمنقول را به شکل برگه دستی و غیررسمی تنظیم کند.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات صورت گرفته جنبه پیشگیرانه دارد. تصریح کرد: تمامی اقدامات ثبت اسناد و املاک جنبه پیشگیرانه داشته. و صدور سند مالکیت به شکل رسمی از جرایمی مثل کلاهبرداری و انتقال به غیر جلوگیری می‌کند.

غلامحسینی با بیان اینکه با ثبت رسمی معاملات غیرمنقول، ۳۰ درصد پرونده های قضایی کاهش می‌یابد. ادامه داد: بیشتر پرونده‌های قضایی بین افراد به دلیل سوء استفاده برخی ها در حوزه نقل و انتقال اموال غیرمنقول بوده. که با این قانون جلوی فعالیت آنها گرفته می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همکاری بسیار خوبی با دادگستری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم در استان برقرار کرده ایم. و انتظار داریم که رسانه‌ها نیز این موضوع را به نحو مطلوب به عموم جامعه اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قزوین خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سردفترداران این است که متن سند رسمی را برای خریدار و فروشنده توضیح داده و با آگاهی از ۲ طرف امضا بگیرند، بنابراین اگر در این رابطه سردفتری کوتاهی کند، موضوع قابل پیگیری خواهد بود.

منبع: ایلنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 452579
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *