تولید برنج به بیش از ۲ میلیون تن می رسد

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید برنج با رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، قاسم پیشه ور با بیان اینکه کاهش تولید برنج صحت ندارد. گفت: بنابر آمار سطح زیرکشت برنج در ۳ استان شمالی ۷۳۰ هزار هکتار و در سایر استان ها ۱۵۰ هزار هکتار است.

به گفته او، با احتساب میزان تولید و سرانه مصرف ۲۷ کیلو به ازای هر نفر مازاد تولید برنج مواجه هستیم. اما دلالان و انجمن واردکنندگان سرانه مصرف را ۴۲ کیلو اعلام می کنند. که بی توجهی به آمار مرکز آمار همانند ۲ سال قبل واردات بی رویه برنج را به همراه دارد.

پیشه ور با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی تولید برنج در داخل وجود دارد. افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید دهک های ضعیف برای خرید برنج ایرانی انتظار می رود که به جای تخصیص ارز به واردات از تولید داخل حمایت کنند.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه امسال نیازی به واردات برنج نداریم، افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید برنج با رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۲.۸ هزار تن برسد که که براین اساس امکان تامین برنج در داخل وجود دارد.

او با بیان اینکه سطح زیرکشت برنج ثابت است، گفت: با توجه به شرایط جوی و آب و هوا مناسب با کشت نشا دوم، امکان تامین برنج در داخل وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 452594
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *