۲ میلیون اتباع غیرمجاز از کشور اخراج می‌شوند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از فرمانده نیروی انتظامی، از اخراج ۲ میلیون اتباع غیرمجاز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و در عین حال، گفت: سرقت در کشور کاهش ۲۸ درصدی داشته و کشف سرقت نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، ابراهیم رضایی درباره دومین روز سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به استان کرمان به خبرنگاران گفت. امروز نشست مشترک اعضای کمیسیون با سردار احمدرادان فرمانده نیروی انتظامی کشور و تعدادی از مدیران و معاونان ایشان به همران مسوولان مرزبانی و مسوولان استان کرمان برگزار شد.

وی افزود: سردار رادان در این نشست موضوع مرز را بسیار جدی عنوان و تاکید کرد. هرچقدر برای آن هزینه شود، درآمد و امنیت خواهد داشت. همچنین حرکت شتابان پلیس به سمت هوشمند شدن را یادآور شدند.

سرقت در کشور ۲۸ درصد کاهش یافته است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد. فرمانده نیروی انتظامی به اقدامات پلیس از جمله وجود پابند الکترونیکی برای سارقان حرفه‌ای و به حداقل رساندن زمان خروج زائران اربعین که سبب رضایت زائران شد، اشاره کرد. همچنین او کاهش ۲۸ درصدی سرقت در کشور را یادآور شد. و از افزایش ۳۰ درصدی کشف سرقت خبر داد.

رضایی گفت: طبق سخنان سردار رادان، قرار است ۲ میلیون اتباع غیرمجاز بیگانه از کشور اخراج شوند. و به اصلاح قوانین در حوزه مرز تاکید داشتند.

وی با اشاره سخنان معاونان فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد. سردار گودرزی فرمانده مرزبانی، گزارشی از حوزه کاری و ماموریتی خود ارائه داد. و به این موضوع اشاره کرد که ۹۶ درصد مرزهای کشور توسط مرزبانی حراست می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود. همچنین طبق گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز از کشور اخراج شدند. در ادامه نیز سردار ساجدی فرمانده عملیات فراجا گزارشی از حوزه فعالیت خود ارائه داد.

برای تامین امنیت مردم نیازمند تصمیمات هوشمندانه هستیم

رضایی با درباره سخنان ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این نشست نیز گفت: او به این موضوع تاکید کرد که برای تامین امنیت مردم نیازمند تصمیمات هوشمندانه هستیم و در این زمینه باید همه دستگاه‌ها از جمله مجلس برای تامین امنیت کمک کنند.

وی درباره نکاتی که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این نشست به آن اشاره کردند، افزود: لزوم بودجه و تجهیزات لازم برای فراجا در جهت تامین امنیت، مقابله با ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به کشور، آمادگی برای قانونگذرای در این زمینه و کمک به نیروهای مسلح، رعایت و اجرای قانون، لزوم ارائه چهره مطلوب از پلیس در افکار عمومی، لزوم بازنگری در برخی از قوانین از جمله محورهایی بود که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به آن اشاره کردند.

نماینده مردم دشستان در مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت مجلس از پایگاه سوم رزمی هوانیروز ارتش در کرمان که پیش از این جلسه انجام شد، گفت: پس از بازدید در نشستی که با مسئولان این پایگاه انجام شد، جانشین قرارگاه جنوب شرق کشور و فرمانده پایگاه هوانیروز ارتش در کرمان، گزارشی از فعالیت‌ها، اقدامات، چالش‌ها و فرصت‌های حوزه ماموریتی و کاری خود ارائه کردند.

منبع: شفقنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 452600
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *