ارزش گذاری اموال چای دبش جهت عرضه در مزایده

سازمان اموال تملیکی از مزایده چای دبش در تهران، البرز، هرمزگان و کرمانشاه خبر داد.

به گزارش سرویس صنعت و معدن جهان صنعت نیوز، طبق اعلام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در مزایده استان هرمزگان ۶۳۶ تن چای به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به فروش رسید. حدود یک هزار و ۱۰۰ تن همچنان در هرمزگان باقی مانده است که در حال تفکیک و ارزش‌گذاری برای حراج است.

در استان تهران نیز ۱۷ هزار تن چای دبش وجود داشت که سه هزار تن به مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان به فروش رسیده است. حدود ۱۴ هزار تن هم در حال ارزش‌گذاری و اخذ مجوزها از سازمان‌های استاندارد، بهداشت، غذا و دارو برای عرضه در مزایده‌هاست. در استان البرز هم سه هزار تن چای در انبارها نگهداری می‌شود که با وجود گذشت مدت‌زمان طولانی، جوابیه استاندارد برای تأیید و فروش آنها به سازمان اموال تملیکی هنوز واصل نشده است.

در استان کرمانشاه هم چای‌ها بسته‌بندی شده و آماده است. طبق اعلام سازمان اموال تملیکی تاکنون سه هزار و ۷۰۰ تن چای دبش در مزایده‌ها مختلف به فروش رفت و ۱۸ هزار تن باقی مانده است. درضمن ۵۰ هزار تن چای دبش غیرقابل‌مصرف بود.

سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌گوید: مدیران کارخانه‌هایی که اقدام به خرید می‌کنند اکنون با مشکل نقدینگی مواجه هستند. در همین راستا برای تسهیل در عرضه، تصمیماتی با هماهنگی مراجع قضایی و متولی گرفته شده است تا فرایند تعیین تکلیف سرعت پیدا کند.

به نقل از ایرنا او می‌افزاید: در کنار چای، بعضی از ماشین‌آلات نیز کارخانه نیز در اختیار این سازمان قرار گرفته است. ماشین‌آلاتی که متروکه شده در اختیار این سازمان قرار گرفته که بخشی در مزایده عرضه می‌شود. بخش دیگر که به‌عنوان کالای خاص است با هماهنگی‌های مرجع قضایی در دادسرای انقلاب اسلامی عرضه خواهد شد.

اکوایران

صنعت و معدن

شناسه : 452727
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *