اتوبوس های برقی چینی و تولید داخل در راه تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از دریافت ۱۵۰۰ اتوبوس از محل قرارداد با تولیدکنندگان داخلی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز از محل قراداد با چین در راه تهران است.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، مهدی علیزاده درباره روند نوسازی اتوبوس‌های شهر تهران اظهار کرد. از قرارداد ۲۵۰۰ دستگاهی که با تولیدکنندگان داخلی امضا کردیم و از سال گذشته اجرایی شده، تا کنون حدود ۵۰۰ دستگاه را در ۶ماه نخست امسال و سال گذشته دریافت کرده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود در ۶.ماه دوم سال جاری، طبق قول خودرؤسازان، این رقم به ۱۵۰۰ دستگاه برسد.

وی با بیان اینکه پارت اول اتوبوس‌ها از قرارداد با چین نیز در ماه آینده وارد کشور خواهد شد. ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل این قرارداد بارگیری شده. و در حال حاضر در راه گمرک بندرعباس است.

علیزاده تصریح کرد: با ترخیص و انجام امور اداری، برنامه‌ریزی شده. که این اتوبوس‌ها تا پایان مهرماه وارد تهران شود. و در خطوط مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس توافقات صورت گرفته با تولیدکنندگان داخلی و قرارداد شهرداری با چین. تا پایان شهریور سال آینده، تعداد خوبی از اتوبوس‌های داخلی و ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس چینی وارد ناوگان خواهد شد. و به این ترتیب، تهران به نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس خواهد رسید که رقم قابل توجهی است.

اقدامات شرکت واحد برای مهر ماه

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت واحد برای استقبال از ماه مهر اظهار کرد: بر اساس دستور شهردار تهران و مصوبه شورای شهر، از ابتدای ماه مهر، به‌مدت یک هفته، استفاده از مترو و اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی برای دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، تمامی ناوگان خود را در حالت آماده‌باش قرار داده و سرویس اتوبوس‌ها را انجام داده تا در زمان بازگشایی مدارس بتواند به‌طور مؤثر خدمت‌رسانی کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش، برای برخی از مدارسی که در مسیر تردد اتوبوس‌های شرکت واحد قرار دارند، سرویس‌های مخصوصی در نظرگرفته شده تا تردد دانش‌آموزان تسهیل شود. همچنین، دانشجویان برخی دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه علوم و تحقیقات، نیز از سرویس‌های مخصوص بهره‌مند خواهند شد.

منبع: تسنیم

مسکن

شناسه : 453022
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *