قفل رجیستری آیفون باز خواهد شد؟

جهان صنعت نیوز – دو سال بعد از ممنوعیت واردات و رجیستر گوشی‌های آیفون، هنوز خیلی از طرفداران و دارندگان این کالای آمریکایی امیدوارند که شرایط تغییر کند؛ این امیدواری به‌خصوص بعد از روی کار آمدن دولت جدید بیشتر هم شده است. بعد از رونمایی از خانواده آیفون ۱۶، بار دیگر این سؤال مطرح می‌شود که آیا «آیفون‌های جدید رجیستر می‌شوند یا نه؟»

اظهار نظر ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت پزشکیان، در همان روز اول حضورش در این وزارتخانه درباره ممنوعیت واردات آیفون نیز دلیلی شد برای اینکه احتمال رفع ممنوعیت آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن قوت بیشتری بگیرد. او گفته بود که در تلاش است تا با گفت‌وگو با وزارت صمت، راه‌حلی برای رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ پیدا کند.

همزمان نمایندگان دوره جدید مجلس، برخلاف دوره گذشته که خواستار ممنوع شدن واردات گوشی‌های شرکت آمریکایی اپل بودند، حالا لغو ممنوعیت واردات آیفون را از دولت چهاردهم مطالبه می‌کنند و حتی می‌گویند «اگر گوشی آیفون رجیستر نشود، مجلس وارد می‌شود.»

دولت اما هنوز تصمیم مشخصی در این خصوص نگرفته و وزارت صمت هم آیین‌نامه یا دستور جدیدی را ابلاغ نکرده است. با وجود این، احتمال اینکه واردات آیفون‌های جدید و رجیستری آیفون‌هایی که پیش از این وارد کشور شده‌اند، آزاد شود، چندان بعید نیست.

اخبار برگزیدهدانش و فناوریویدئو

شناسه : 453124
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *