اصول عمده برای انجام حرکات کششی

جهان صنعت نیوز:  هدف از انجام حرکات کششی، کشیدن آرام عضلات، قبل از انجام تمام ورزش ها و همچنین افزایش انعطاف پذیری بافت ها می باشد.

در صورت انجام صحیح حرکات کششی، از بروز آسیب و گرفتگی در اعضای بدن جلوگیری می شود و عملکرد شما در حین ورزش افزایش می یابد.

در هنگام انجام حرکات کششی، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

حرکت خود را با انجام تمرینات جابه جایی آرام، مربوط به تمام مفاصل آغاز کنید؛ مثلا به راحتی مچ دست های خود را بچرخانید، دست خود را از آرنج جمع کنید و شانه ها را بچرخانید، این امر باعث روغن کاری طبیعی مفاصل می گردد تا از سطح استخوان در ناحیه مفاصل، محافظت گردد.

همیشه پیش از انجام حرکات کششی، بدن خود را گرم کنید تا بدین وسیله گردش جریان خون محیطی را افزایش دهید که این امر باعث بهبود شرایط تغذیه عضلانی می گردد.

پس از انجام ورزش، به آرامی ضربان قلب خود را پیش از شروع حرکات کششی، کاهش دهید تا از انباشته شدن خون در عضلات جلوگیری کنید.

زیرا انباشته شدن خون در عضلات باعث انقباض در عضلات و اشتباه در تعداد تکرار حرکات می گردد.

اگر عرق کرده اید، ابتدا دوش آب گرم بگیرید و سپس تمرینات کششی را انجام دهید زیرا آب گرم باعث آرامش عضلات می گردد و مانع از بروز سرما خوردگی می شود.

هیچ گاه در هنگام انجام حرکات کششی، نپرید مگر این که در حال انجام دادن حرکات کششی برای ورزش های خاصی باشد، مثلا انجام کشش برای رشته های رزمی.

کشش را تا زمانی نگه دارید که احساس کنید عضلات شما آزاد و رها شده اند، سپس حرکت را به مدت ۱۰ ثانیه دیگر تکرار کنید.

همچنین مطالعه کنید: 

در حین انجام حرکات کششی باید کمی احساس فشار و سختی کنید، در غیر این صورت اگر چیزی احساس نکنید احتمالا حرکت را به طور صحیح انجام نداده اید و یا عضلات خود را درگیرتمرین نکرده اید.

اگر در حین انجام کشش دچار درد زیاد شدید، بلافاصله تمرین را متوقف کنید.

به خاطر داشته باشید که در حین انجام کشش به طور منظم و ثابت تنفس کنید، هیچ گاه نفس خود را حبس نکنید.

اگر مراحل انجام حرکت را فراموش می کنید، حرکات خود را از پاها آغاز کنید و به سایرنقاط بالا تنه برسید تا هیچ کدام از حرکات کششی را از دست ندهید.

احسان عابدی – مربی بدن ساز و مشاور تغذیه

 https://www.instagram.com/fitwithehsan

 مطالب دیگر از این نویسنده

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 45322
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا