صدور ویزا برای زائران عمره آغاز شد

با گذشت بیش از یک هفته از آغاز ثبت‌نام عمره، شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان سفر عمره به مرز ۴۰ هزار نفر رسیده است از آغاز صدور ویزای زائران پرواز‌های نخست عمره خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره در این نشست گفت: تا شب گذشته بیش از ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر برای عمره ثبت‌نام کرده‌اند و ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در کاروان‌ها قرار گرفتند.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در بسته اول سفر عمره، اعزام ۹۰ هزار عمره‌گزار پیش‌بینی شده است، افزود: زائران از ۱۶ ایستگاه پروازی به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده اعزام خواهند شد و به تناسب تقاضای بیشتر تلاش خواهد شد که ظرفیت هواپیمایی افزایش یابد و به درخواست متقاضیان پاسخ مثبت داده شود.

در ادامه نشست این شورا، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت هم استقبال از ثبت‌نام را خوب توصیف کرد و از دریافت ویزای زائران پرواز‌های نخست عمره خبر داد.

او با اشاره به اینکه نیرو‌های مورد نظر برای تامین نیاز‌های اولیه عمره‌گزاران به عربستان اعزام شده‌اند، افزود: درباره اختصاص ارز به زائران پیگیری از بانک مرکزی در حال انجام است و در صورت تایید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برنامه سفر زمینی به عتبات عالیات و سرزمین وحی

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم توجه به ارائه بسته‌های متنوع در سفر‌های زیارتی تاکید کرد و از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست که برنامه سفر زمینی به عتبات عالیات و سرزمین وحی را در دستور کار قرار داده و پیگیری‌ها برای کسب آمادگی و مجوز‌های لازم را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: این‌گونه سفر‌های مشترک در مرحله نخست می‌تواند برای زائران استان‌های مرزی همجوار با عراق برنامه‌ریزی شود و سپس به استان‌های دیگر تعمیم یابد.

نواب اظهار کرد: سازمان حج و زیارت که مسئولیت برگزاری سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات و سرزمین وحی را به‌عهده دارد همواره رضایتمندی بیشتر زائران را در برنامه کاری خود در اولویت قرار داده است و در همین راستا نیز با آغاز سفر‌های عمره از زائران در مورد نحوه ارائه خدمات در بخش‌های مختلف نظرسنجی شود و در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رکن‌الدینی، معاون فرهنگی بعثه نیز در این نشست گفت: در حوزه ارائه خدمات و اعزام خادمان فرهنگی آمادگی کامل برای برگزاری عمره وجود دارد و بسته‌های فرهنگی برای عمره‌گزاران تعریف و آماده شده است که در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

حمید رضا محمدی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در گزارشی از وضعیت اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات عراق به کاهش بیش از ۱۰۰ درصد آمار فوتی‌های اربعین امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 453329
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *