تنظیمات اکانت کاربران زیر ۱۸ سال تغییر می‌کند

اینستاگرام حساب‌های همه کودکان و نوجوانان زیر 18 سال را در اینستاگرام به‌طور پیش‌فرض خصوصی خواهد کرد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، اینستاگرام به‌تازگی از تغییرات و ویژگی‌های گسترده خود برای محافظت از حریم خصوصی کاربران زیر ۱۸ سال رونمایی کرد. اکنون حساب‌های همه کودکان و نوجوانان در اینستاگرام به‌طور پیش‌فرض خصوصی خواهند شد و در دسته «اکانت‌های نوجوان» (Teen Accounts) قرار می‌گیرند تا مشمول سیاست‌های جدیدی شوند. همچنین این حساب‌ها یک «حالت خواب» (Sleep Mode) خواهند داشت که در آن تمام نوتیفکشن‌های این اپلیکیشن از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح بی‌صدا خواهد بود.

براساس گزارش ورج، در دسته‌بندی جدید اکانت‌های نوجوان کاربران زیر ۱۸ سال از افرادی که نمی‌شناسند پیام دایرکت دریافت نمی‌کنند. همچنین اینستاگرام برخی از تنظیمات کنترل‌های والدین خود را به‌روز می‌کند. والدینی که می‌خواهند بر فعالیت‌های فرزند خود در این اپلیکیشن نظارت کنند، می‌توانند ببینند فرزندشان در هفت روز گذشته به چه کسی پیام داده است، البته محتوای پیام‌ها نمایش داده نمی‌شود. آن‌ها همچنین می‌توانند ببینند که نوجوانشان بیشتر کدام موضوعات را برای مشاهده محتوا انتخاب کرده است.

بااین‌حال یکی از چالش‌های شبکه‌های اجتماعی تشخیص سن واقعی کاربر است؛ اکنون اینستاگرام از هوش مصنوعی برای تشخیص سن کاربران بهره می‌برد. برای مثال، اگر کاربری هنگام ایجاد اکانت به دروغ بگوید که ۱۸ سال سن دارد، اما شخصی برای او کامنت بگذارد: «تولد ۱۴ سالگیت مبارک»، اینستاگرام می‌تواند از این داده برای تشخیص سن واقعی او استفاده کند.

تغییرات جدید اینستاگرام برای محافظت از کودکان و نوجوانان

درحالی‌که اینستاگرام به نوجوانان بالای ۱۶ سال اجازه می‌دهد این تنظیمات را تغییر دهند، نوجوانان کوچک‌تر برای ایجاد هرگونه تغییر، مانند عمومی‌کردن حساب کاربری خود، به اجازه والدین نیاز دارند.

نوجوانان همچنین می‌توانند موضوعات مناسب سن خود مانند ورزش، حیوانات خانگی یا سفر را در توصیه‌های اینستاگرام و در صفحه اکسپلور انتخاب و مشاهده کنند. این محدودیت‌ها در بخش Reels نیز وجود خواهد داشت. در حین تماشا نیز کاربر هشدارهایی را از اینستاگرام دریافت می‌کند که به او می‌گوید برای مدتی از برنامه خارج شود و استراحت کند.

دسته‌بندی اکانت‌های نوجوان اینستاگرام به تدریج در بازارهای ایالات‌متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا فعال می‌شود. نوجوانانی که می‌خواهند حساب‌ جدید ایجاد کنند، این تغییرات جدید را مشاهده می‌کنند؛ همچنین این تغییرات روی اکانت کاربران نوجوان فعلی نیز اعمال می‌شود. متا قصد دارد تا اواخر ۲۰۲۴ دسته‌بندی اکانت‌های نوجوانان را به اتحادیه اروپا نیز بیاورد؛ این شرکت همچنین قصد دارد در سال ۲۰۲۵ این ویژگی را به سایر پلتفرم‌های خود گسترش دهد.

منبع: دیجیاتو

دانش و فناوری

شناسه : 453543
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *