تفاهم‌نامه همکاری مشترک اتاق‌های جنوب کشور به امضا رسید

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز از انعقاد تفاهم‌نامه ۱۰ جانبه همکاری‌های آموزشی، فناوری، اشتراکی و توسعه‌ای با رویکرد بالا بردن ظرفیت‌های آمایش سرزمین، بین روسای اتاق‌های جنوب کشور از جمله اتاق اهواز خبر داد.

به گزارش سرویس صنعت و معدن جهان صنعت نیوز، شهلا عموری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه بین اتاق‌های بندرعباس، زاهدان، بوشهر، اهواز، خرمشهر، آبادان، خرم آباد، کرمان، یاسوج و شیراز توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و راهبردی در حوزه اقتصادی و تقویت بخش خصوصی است.

وی در خصوص جزییات این تفاهمنامه افزود: این تفاهم‌نامه در ۱۵ محور اصلی مطالعاتی، پژوهشی، آموزشی و عملیاتی، طراحی و با ۶ محور اجرایی مشخص و به صورت همزمان به اجرا گذاشته خواهد شد.

عموری ادامه داد: این تفاهمنامه زمینه‌ای برای اشتراک تجربیات و دستاوردهای اتاق‌ها جهت ارتقاء شاخص‌های اقتصادی جنوب کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است، گفت: کمک به تشکیل زنجیره‌های صادراتی و تولید محصولات بازارهای خارجی از جمله مواردی است که می‌تواند به اجرایی شدن این تفاهم‌نامه کمک کند.

رفع مشکلات مشابه بخش خصوصی استان‌های جنوبی

نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه تعامل بیشتر اتاق‌های بازرگانی به بهبود نگرش‌های اقتصادی منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد روسای اتاق‌های جنوب کشور، ساختار سازمانی و محل مناسب برای دبیرخانه مشترک را بررسی و تعیین کنند و تا آن زمان اتاق کرمان به عنوان دبیرخانه مشترک وظایف مربوطه را انجام می‌دهد.

عموری همچنین به نشست هم‌اندیشی روسای اتاق‌های بازرگانی جنوب کشور اشاره کرد و با بیان اینکه اتاق‌های جنوب کشور در حوزه‌های اقتصادی مسائل مشترکی دارند، گفت: تعامل و همکاری بین اتاق‌های بازرگانی به بهبود نگرش‌های اقتصادی و تسهیل فعالیت‌های بخش خصوصی منجر می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد: قطعا همکاری‌های مشترک، رفع مشکلات مشابه بخش خصوصی استان‌های جنوبی در حوزه‌های مختلف را به دنبال دارد.

وی توجه به جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد زنجیره تولید در نوار جنوبی کشور را از جمله ابعاد همکاری‌های مشترک اتاق‌های جنوب کشور دانست و افزود: این همکاری‌ها می‌تواند زمینه‌ای را برای حضور بهتر بخش خصوصی در بازارهای خارجی فراهم کند.

منبع: ایسنا

صنعت و معدن

شناسه : 453694
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *