مبلغ همسان سازی تیر ماه به حساب کدام بازنشستگان واریز شد؟

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با واریز مبلغ علی‌الحساب برای بازنشستگان کشوری و لشگری آغاز شده، اما بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان منتظر واریزی‌ها هستند.

جهان صنعت نیوز – در راستای اجرای آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، از اواسط تیرماه ۱۴۰۳ واریز مبلغ علی‌الحساب برای بازنشستگان آغاز شد. بازنشستگان کشوری و لشگری این مبلغ را دریافت کرده‌اند، اما بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان در انتظار هستند. علی‌رغم اینکه منابع مالی لازم برای بازنشستگان کشوری تأمین شده، مشکلاتی در تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی وجود دارد که باعث تأخیر در اجرای همسان‌سازی برای این گروه شده است.

آغاز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری

سرویس اقتصاد کلان : در چارچوب آیین‌نامه‌ای که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در هیأت وزیران دولت سیزدهم به تصویب رسید، از تیرماه ۱۴۰۳ فرآیند واریز مبلغ علی‌الحساب به‌حساب بازنشستگان شروع شد. در مرحله اول، مبلغ ۳ میلیون تومان بابت سه‌ماهه نخست سال به‌حساب بازنشستگان واریز گردید که بسیاری این اقدام را به عنوان شروع رسمی اجرای همسان‌سازی تلقی کردند.

مشکلات در واریز علی‌الحساب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

با وجود آغاز واریزهای علی‌الحساب، بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان با چالش‌هایی روبه‌رو هستند. پس از اینکه مبلغ یک‌میلیون تومان علی‌الحساب تیرماه برای این گروه واریز نشد، نگرانی‌هایی درباره معلق شدن همسان‌سازی به وجود آمد. منابع مطلع در سازمان تأمین اجتماعی اطمینان داده‌اند که این تعویق به معنای توقف همسان‌سازی نیست و مطالبات بازنشستگان همچنان لحاظ خواهد شد. اما هنوز تاریخی برای واریز این مبالغ تعیین نشده است.

واریز مبالغ برای بازنشستگان کشوری

در هفتم شهریورماه ۱۴۰۳، صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که مبلغ یک‌میلیون تومان علی‌الحساب مربوط به تیرماه به‌حساب بازنشستگان کشوری واریز شده است. با این حال، بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان در انتظار دریافت مبالغ خود هستند.
بر اساس قانون، منابع مالی لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری از محل افزایش مالیات ارزش‌افزوده تأمین شده است. برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز دولت موظف است ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به این سازمان را تسویه کند تا سازمان تأمین اجتماعی بتواند این منابع را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خود تخصیص دهد.

وضعیت همسان‌سازی برای بازنشستگان لشگری

در مورد بازنشستگان لشگری، شب گذشته مبلغ یک‌میلیون تومان علی‌الحساب بابت همسان‌سازی مردادماه به‌حساب مستمری‌بگیران واریز شد. صندوق بازنشستگی لشگری اعلام کرد که این مبلغ برای مشترکینی که تا پایان سال ۱۴۰۲ بازنشسته، وظیفه‌بگیر یا فوت شده‌اند، واریز گردیده است. همچنین، برای خانواده‌های مستمری‌بگیر، این مبلغ بر اساس تعداد مستمری‌بگیران هر خانواده تقسیم شده است.

اقتصاد کلان

شناسه : 453730
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *