رونمایی از سیتروین C3 XR سایپا؛ محصولی مشترک با دانگ فنگ

سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۳ از مدل کراس‌اوور سیتروین C3 XR، محصول مشارکتی با دانگ فنگ، رونمایی کرد که به‌زودی تولید داخلی آن آغاز خواهد شد.

جهان صنعت نیوز: در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۳، سیتروین C3 XR به‌عنوان کراس‌اوور جدید سایپا که با همکاری دانگ فنگ تولید می‌شود، به نمایش درآمد. این خودرو با موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی‌سی و گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به بازار عرضه خواهد شد و تولید داخلی آن از دو تا سه ماه آینده در سایت کاشان آغاز می‌شود. وزن خودرو ۱۲۲۰ کیلوگرم و مصرف سوخت ترکیبی آن ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

رونمایی از سیتروین C3 XR سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد

سرویس خودرو و به نقل از بیت ران: در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۳، سایپا از مدل کراس‌اوور سیتروین C3 XR رونمایی کرد. این محصول که در همکاری با شرکت دانگ فنگ تولید می‌شود، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای کراس‌اوور را به خود جلب کرد. نسخه‌ای که در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، نسخه وارداتی این خودرو است و هنوز نسخه تولید داخل آن به بازار عرضه نشده است.

مشخصات فنی سیتروین C3 XR

خودروی سیتروین C3 XR سایپا با موتور سه سیلندر ۱۲ سوپاپ ۱۲۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی توربوشارژر به بازار عرضه می‌شود. این موتور توانایی تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور را دارد. علاوه بر این، گیربکس این خودرو ۶ سرعته اتوماتیک و از نوع دو کلاچه تَر است که عملکردی بهینه و سریع را در تعویض دنده‌ها فراهم می‌کند.

مصرف سوخت و سیستم‌های خودرو

یکی از ویژگی‌های برجسته سیتروین C3 XR مصرف سوخت اقتصادی آن است. این خودرو در حالت ترکیبی تنها ۵.۹ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند که آن را به یکی از گزینه‌های مناسب برای رانندگی شهری و برون‌شهری تبدیل می‌کند. از نظر سیستم تعلیق، در محور جلو از مک فرسون و در عقب از سیستم نیمه‌مستقل محور پیچشی استفاده شده است. سیستم فرمان این خودرو برقی و ترمزهای آن در جلو دو دیسکی خنک‌شونده و در عقب دیسکی هستند.

زمان تولید و عرضه

هنوز زمان دقیقی برای عرضه نسخه داخلی سیتروین C3 XR اعلام نشده، اما بر اساس اطلاعات موجود، تولید این خودرو در سایت سایپا کاشان طی دو تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد. این محصول با مشخصات فنی مشابه با نسخه تولیدی پژو سیتروئن وارد بازار ایران خواهد شد.

خودرو

شناسه : 453732
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *