واکنش رئیس جمهور به حادثه تروریستی در لبنان

رئیس جمهور با اشاره به وقایع روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست که از هیچ امکانی برای پیشبرد اهداف غیرانسانی خود فروگذار نمی‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، مسعود پزشکیان صبح امروز – چهارشنبه – در جلسه هیئت دولت با اشاره به وقایع روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست که از هیچ امکانی برای پیشبرد اهداف غیرانسانی خود فروگذار نمی‌کنند و تصریح کرد: اینکه از ابزارهایی که به شکل مرسوم برای ارتقای آسایش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، استفاده شود، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.

رئیس جمهور افزود: این رخداد یک بار دیگر نشان داد که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها اگر چه در ظاهر ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام قد از جنایت، کشتار و ترورهای کور رژیم صهیونیستی، حمایت می‌کنند. علاج اصلاح این وضعیت و قطع زنجیره ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه فلسطینیان مظلوم و جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی است.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رای اعتماد اعضای هیئت دولت به دکتر یدالله رحمانی، به عنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و دکتر آرش زره‌تن لهونی، به عنوان استاندار جدید کردستان، ضمن آرزوی موفقیت برای آنان اظهار کرد: همزمانی انتخاب آقای زره‌تن به اولین استاندار اهل تسنن کشور با هفته وحدت، فرصت بسیار ارزشمندی برای تقویت وحدت، انسجام و وفاق در کشور است.

اعزام متخصصین و جراحان ایرانی به لبنان

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های ناب منطقه اورامانات و نیز کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در زمینه گردشگری افزود: ظرفیت‌های بعضا بکر و دست نخورده این بخش از کشور، به خصوص در استان کردستان که با اقلیم کردستان عراق نیز هم‌مرز است، با توجه به اعلام آمادگی و اشتیاق آنها برای گسترش همکاری‌ها با ایران، فرصت بزرگ و بی‌نظیری را پیش‌روی این مناطق قرار داده تا بتوانیم ضمن تقویت وفاق و انسجام، با ایجاد رونق و اشتغال در این استان‌ها معضل بیکاری و کولبری را نیز رفع کنیم.

پزشکیان ادامه داد: ما ادعا نمی‌کنیم که عملکرد ما بی‌عیب است، اما همه تلاش خود را برای عمل به شعارها و وعده‌ها به کار گرفته‌ایم و در این راستا انتخاب آقای زره‌تن، حضور زنان در مناصب مدیریتی و انتخاب مسئول اهل سنت برای معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، گواه صدق ادعای دولت برای به کارگرفتن توانمندترین افراد فارغ از وابستگی‌های جناحی و مذهب، جنسیت، قومیت و نژاد است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی، یاد استاد شهریار شاعر بزرگ کشور را گرامی داشت و بخش‌هایی از شعر «همای رحمت» را در جلسه قرائت کرد.

در جلسه امروز هیئت دولت همچنین وزیر امور خارجه گزارشی از جنایت جدید رژیم صهیونیستی ارائه کرد و گفت که صبح امروز گروهی از متخصصین و جراحان و پرستاران ایرانی برای کمک به مجروحان این رخداد به لبنان اعزام شده‌اند.

وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده برای اجرای دستور رئیس جمهور در راستای بررسی وضعیت دانشگاهیانی که برای ادامه تحصیل یا تدریس دچار مشکل شده بودند و اصلاح آیین‌نامه انضباطی ارائه کردند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز گزارشی از آخرین وضعیت نشست زمین در مناطق مختلف کشور و اقدامات ضروری در این ارتباط ارائه کرد.

منبع: ایسنا

سیاسی

شناسه : 453763
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *