روی کاغذ برای کاغذ، توسعه صنایع چوب و کاغذ مازندران در دستور کار

افشار فتح‌الهی، مدیرعامل هلدینگ آینده پویا گفت: بازسازی و نوسازی شرکت چوب و کاغذ مازندران در دستور کار قرار دارد و یکی از اولویت‌های اصلی هلدینگ آینده پویا به شمار می‌آید.

جهان صنعت نیوز و به نقل از روابط عمومی هلدینگ آینده پویا، افشار فتح‌الهی اظهار داشت: شرکت چوب و کاغذ مازندران از ابتدا و زمان احداث، نقش رهبری بازار کاغذ را در کشور هم از نظر کیفیت و هم از لحاظ قیمت داشته است. تجهیزات این شرکت از تکنولوژی روز دنیا برخوردار است و البته برای دارا بودن رهبری و سهم بازار مناسب باید به‌روزرسانی‌های لازم انجام شود. بازسازی و نوسازی این شرکت در دستور کار قرار دارد و یکی از اولویت‌های اصلی هلدینگ آینده پویا به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه این شرکت دو سناریو طراحی شده است، ادامه داد: این برنامه‌ها در کمیته‌های هلدینگ در حال بررسی است و پس از تصویب نهایی عملیاتی خواهد شد.
مدیر عامل هلدینگ آینده پویا با اشاره به این که این شرکت تنها تولیدکننده کاغذ بر مبنای چوب است، اظهار داشت: الیاف چوب، مقاومت کاغذ را بالا برده و کاغذ دست اول تولید می‌شود و از این رو رهبری بازار را دارا است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی با مشارکت این مجموعه به بهره‌برداری رسید.

نشست با اصحاب رسانه

در همین رابطه و نشستی که روز پنج شنبه با حضور امید نیک نژاد، مدیر عامل شرکت چوب و کاغذ مازندران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد نیک نژاد گفت: سال ۹۶ با ابلاغ طرح تنفس جنگل در برنامه ششم توسعه مواد اولیه مورد نیاز مجموعه صنعتی ما قطع شد و این امر موجب بروز بحران هایی برای شرکت شد که تا چندین سال بعد هم گریبان گیر شرکت بود چنانچه در سال ۹۹ میزان تولید شرکت به ۴۰ هزار تن رسید در حالی که ظرفیت عملیاتی کارخانه ۱۵۰ هزارتن و ظرفیت اسمی ۱۷۰ هزارتن است. تولید کاغذ تحریر که مزیت اصلی مجموعه ماست در سال ۹۹ حوالی ۴۵۵۰ تا ۴۶۰۰ تن قرار داشت. امروزه مفتخر هستم که اعلام کنم در سال گذشته نزدیک به ۴۶ هزار تن، تولید کاغذ تحریر داشتیم و تولید ما طی یک بازه زمانی سه ساله حدود ده برابر شده است.

اعلام آمادگی برای تولید کاغذ روزنامه

وی در ارتباط با امکان تولید کاغذ روزنامه در این مجموعه گفت: بر طبق آخرین صورتحساب و بی او امی که در دست ماست تولید کاغذ روزنامه بهای تمام شده ای در حدود ۴۶ هزار تومان دارد. ما در حال حاضر تولید کاغذ روزنامه را به علت مشکلاتی که در بحث های بازگشت سرمایه وجود دارد نداریم؛ البته در گذشته پیشنهاداتی از سمت ما خدمت وزیر محترم ارشاد در دولت قبل داده شد. با بررسی رقم تیراژ واقعی روزنامه های سراسر کشور متوجه می شویم که سالیانه به ۱۱ تا ۱۲ هزار تن کاغذ روزنامه در کشور نیاز داریم.

نیک نژاد افزود: اگر حمایت لازم صورت گیرد و این کاغذ در حجم کلان، توسط دولت خریداری شود و به قیمت یارانه ای در اختیار روزنامه ها قرار گیرد کارخانه ما کاملا آمادگی انجام و اداره این امر را دارد. در این حالت علاوه بر حمایت از تولید داخلی از خروج ارز نیز جلوگیری می شود. ما به شرط وجود بازار مصرف تضمین شده با قیمت مشخص آمادگی خود برای تولید کاغذ روزنامه اعلام می کند.

بحران ناترازی برق

نیک نژاد درباره تاثیر ناترازی های برق در تابستان گذشته گفت: رقم عدم النفع تولید ما به رقمی بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومن رسید و ضرر مستقیم مجموعه ما از این امر که به علت عدم توانایی در به ثمر رساندن یک قرار داد تجاری بود رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومن بود.
وی ادامه داد:آقای علی آبادی، وزیر سابق صمت و وزیر فعلی نیرو در سفر رئیس جمهور شهید به این مجموعه قول هایی مبنی بر مستثنی دانستن ما دادند که متاسفانه این تابستان محقق نشد و امیدواریم در سال های آینده اتفاق بی افتد.

صنعت و معدن

شناسه : 454809
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *