مپنا سود سهام عدالت را قسطی می‌دهد

گروه مپنا آمادگی خود را برای تسویه بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی سود سهام عدالت از محل مطالبات یا دارایی‌های غیرنقدی اعلام کرده، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

جهان صنعت نیوز – احمدرضا فراست، معاون اقتصادی مالی گروه مپنا، اعلام کرد که مپنا بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان طلب حسابرسی شده از کارفرمایان دولتی دارد و تاکنون مذاکرات متعددی برای تسویه بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی سود سهام عدالت از محل این مطالبات، سهام یا دارایی‌های غیرنقدی انجام داده است. او اظهار داشت که در صورت تایید مقامات ذیربط، مپنا آماده است بدهی خود را طی اقساط منطقی پرداخت کند، اما تاکنون پاسخ مثبتی در این خصوص دریافت نشده است.

آمادگی مپنا برای تسویه بدهی سود سهام عدالت

پیرو اخبار منتشرشده در خصوص عدم واریز سود سهام عدالت از سوی مپنا، احمدرضا فراست، معاون اقتصادی مالی گروه مپنا، اظهار داشت که این شرکت بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان طلب حسابرسی شده از کارفرمایان دولتی دارد. به گفته فراست، مپنا آمادگی خود را برای تسویه بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی سود سهام عدالت اعلام کرده و این تسویه می‌تواند از محل مطالبات معوقه، سهام یا دارایی‌های غیرنقدی صورت گیرد.

با این حال، تاکنون هیچ پاسخی از سوی نهادهای ذیربط برای این پیشنهاد دریافت نشده است. این وضعیت باعث نگرانی سهامداران شده و انتظار می‌رود که مذاکرات به زودی به نتیجه برسد تا این بدهی تسویه و سود سهام عدالت واریز شود.

مذاکرات با کارگروه عدالت و برنامه تسویه بدهی

فراست در ادامه توضیح داد که مپنا روز گذشته، چهارشنبه چهارم مهرماه، مذاکره‌ای با دبیر کارگروه عدالت انجام داده است. این مذاکره بر اساس مصوبه هیأت مدیره مپنا بوده و در صورت تایید نهادهای مربوطه، این شرکت آماده است تا بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی خود را به‌صورت اقساط منطقی و متناسب با وصول مطالبات از کارفرمایان دولتی تسویه کند.

معضل طلب‌های معوق مپنا از کارفرمایان دولتی

یکی از چالش‌های اصلی که مپنا با آن مواجه است، طلب‌های معوق از کارفرمایان دولتی است که بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این مطالبات باعث شده که این شرکت نتواند به راحتی بدهی‌های خود، از جمله بدهی سود سهام عدالت، را تسویه کند.

مطالبات انباشته از پروژه‌های دولتی و تأخیر در پرداخت‌ها به مرور فشار مالی بیشتری بر مپنا وارد کرده است. از این رو، این شرکت به دنبال راهکارهایی نظیر استفاده از دارایی‌های غیرنقدی یا سهام برای پرداخت بدهی‌ها است.

امیدواری به تسویه بدهی و واریز سود سهام عدالت

بر اساس اعلام رسمی گروه مپنا، مذاکرات متعددی با نهادهای ذیربط انجام شده و در صورتی که تصمیمات لازم از سوی این نهادها اتخاذ شود، مپنا آماده است تا سود سهام عدالت را به صورت مرحله‌ای و از محل وصول مطالبات معوق پرداخت کند.

بورس

شناسه : 455556
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *