افزایش آمار مبتلایان به تب دنگی در کشور+آمار فوتی‌ها

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از ابتلای ۱۹۳ نفر در کشور به بیماری تب دنگی خبر داد

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز،  بابک عشرتی، درباره میزان افزایش آمار مبتلایان به تب دنگی در کشور گفت: از هفته گذشته که آمار حدود ۱۸۹ نفر بود تا این هفته ۴ نفر مبتلای جدید شناخته شده که نشان می‌دهد پشه آئدس فعالیت چشمگیری در هفته‌های اخیر نداشته است.

وی افزود: تا زمانی که از شهرستان‌های کشور، بیمار گزارش نشود، آماری اضافه نمی‌شود، اما درباره مشاهده خود پشه ممکن است در برخی از استان‌ها فعالیت داشته باشد.

فقط شهرستان چابهار درگیر بیماری تب دنگی است

عشرتی گفت: تاکنون هیچ استانی درگیر تب دنگی نشده و فقط شهرستان چابهار درگیر این بیماریست، البته در برخی از شهرستان ها، پشه آئدس صید شده، اما به صورت استانی تا کنون شیوع پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه گستره زیستگاه پشه آئدس افزایش یافته، افزود: تا چندین سال قبل مثلاً در فرانسه تنها در جنوب این کشور پشه آئدس وجود داشت، اما هم اکنون همه این کشور را درگیر کرده است.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل ستادی در وزارت کشور برای ساماندهی دستگاه‌های اجرایی در مقابله احتمالی با شیوع بیماری تب دنگی، گفت: با توجه به تجربه کرونا، وزارت بهداشت با هماهنگی موفق‌تر از دوران کرونا عمل کرده است.

آمار  فوتی ها

عشرتی افزود: گزش این پشه کشنده نیست و از ابتدای سال تا کنون فقط یک مورد فوتی داشتیم و از تعداد ۱۹۳ مورد مبتلا تقریباً بیش از ۱۳۰ نفر از خارج کشور مبتلا شده بودند.

مهر

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 455651
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *