عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی، در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، دکتر مقصود امیری، استاد تمام گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی در فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت.
بر اساس آخرین گزارشی که دانشگاه استنفورد از بررسی تحلیلی ارجاعات آثار علمی در شهریور ۱۴۰۳ منتشر کرد، میزان رؤیت‌پذیری پژوهشگران ایرانی افزایش یافته است. در دانشگاه علامه‌طباطبائی، همچنان نام دکتر امیری به عنوان دانشمند دو درصد برتر در فهرست دانشمندان برتر جهان می‌درخشد.
دکتر امیری چهار هزار و ۹۲۸ استناد به مقالات نمایه شده در پایگاه Scopus و سه هزار و ۸۳۳ استناد به مقالات خود با نمایه WoS داشته است.
در فهرست منتشر شده بر اساس عملکرد استنادی یکساله در سال ۲۰۲۴، تعداد ۲ هزار و ۳۲۷ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران در میان تعداد کل ۲۲۳ هزار و ۱۵۲ پژوهشگر بین‌المللی حضور دارند. این دانشمندان براساس میزان استناد به مقالات علمی معتبر منتشرشده تا پایان سال ۲۰۲۳ معرفی شده‌اند.
کشور جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست را به لحاظ تعداد پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر در میان کشورهای منطقه به خود اختصاص داده است.
انتشار حداقل ۵ مقاله شرط بررسی کارنامه اشخاص و شاخص‌های تعداد استناد، تعداد استناد بدون خود استنادی، شاخص اچ و یک شاخص ترکیبی ملاک ارزیابی اعلام شده است.

دانشگاه علامه طباطبایی

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 455785
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *