برگزاری آزمون استخدامی دبیری تا پایان بهمن ماه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه برگزار خواهد شد.

جهان صنعت نیوز – محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه خبر داد. وی با اشاره به جذب بیش از ۲۴ هزار نفر در مقطع متوسطه در سال جاری، اعلام کرد که برای سال آینده نیز پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان امور اداری و استخدامی، آزمون دیگری برگزار خواهد شد. همچنین به منظور جذب بهتر نیروی انسانی، دانش‌آموزان حائز رتبه در جشنواره‌های علمی پژوهشی می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

برگزاری آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه

سرویس اجتماعی: محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرده است که آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس در مقطع متوسطه، تا پایان بهمن ماه برگزار خواهد شد. این آزمون به منظور جذب نیروهای متخصص و توانمند در سیستم آموزشی کشور برنامه‌ریزی شده و پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان امور اداری و استخدامی اجرا خواهد شد.

تعداد نیروهای جذب شده در سال جاری

کاظمی با اشاره به موفقیت آزمون‌های استخدامی سال‌های گذشته، اعلام کرد که در سال جاری ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر به عنوان دبیر و هنرآموز در مقطع متوسطه استخدام شده‌اند. همچنین در سال گذشته نیز ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر از طریق آزمون استخدامی به سیستم آموزشی کشور پیوسته‌اند. این میزان جذب نیرو نشان‌دهنده نیاز بالای سیستم آموزشی کشور به نیروی انسانی متخصص است.

روش‌های بهینه جذب نیروی انسانی

معاون آموزش متوسطه همچنین تاکید کرد که ایده‌آل‌ترین روش برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز مدارس، از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است. بر این اساس، در سال جاری تصمیم گرفته شده که دانش‌آموزانی که در جشنواره‌های علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی رتبه کشوری کسب کرده‌اند، بدون نیاز به شرکت در کنکور، وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. این اقدام به منظور تشویق نخبگان به ورود به حوزه آموزش و پرورش انجام شده است.

برنامه‌ریزی برای آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان

کاظمی همچنین اشاره کرد که به منظور برنامه‌ریزی بهتر برای تأمین نیروی انسانی، پیشنهاد شده است که آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه برگزار شود. این آزمون یکی از اصلی‌ترین روش‌های تأمین نیروی مورد نیاز مدارس در مقطع متوسطه است و هر ساله متقاضیان زیادی در آن شرکت می‌کنند.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 456362
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *