تورم قیمت خوراکی ها در تابستان اعلام شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد در شهریور سال ۱۴۰۳ «خیار» بیشترین میزان افزایش قیمت ماهانه و «هندوانه» بیشترین میزان کاهش قیمت ماهانه را تجربه کرده است.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود متوسط قیمت کالاهای خوراکی را در شهریور ماه امسال اعلام کرد. بر این اساس افزایش قیمت ماهانه «خیار» نسبت به سایر کالاها بیشتر بوده است. «هویج فرنگی»، «قارچ»، «تخم مرغ ماشینی» و «مرغ ماشینی» نیز بیشترین میزان تورم ماهانه را در شهریور ماه تجربه کرده‌اند.

در سمت دیگر کالای خوراکی «هندوانه» قرار دارد که بیشترین میزان کاهش قیمت را در شهریور ماه نسبت به مردادماه داشته است. در کنار «هندوانه»، ۴ کالای «خربزه»، «هلو»، «گوجه فرنگی» و «پرتقال» نیز بیشترین میزان کاهش قیمت را طی این ماه تجربه کرده‌اند.

بر اساس تازه‌ترین گزارشی که از متوسط قیمت کالاهای خوراکی در شهریور ماه امسال منتشر شده است قیمت «خیار» بیشترین افزایش را نسبت به مرداد ماه داشته که معادل ۱۳.۵ درصد بوده است. در کنار آن قیمت «هویج فرنگی» ۹.۸ درصد ، «قارچ» ۷.۹ درصد و «تخم مرغ ماشینی» ۵.۶ درصد افزایش را تجربه کرده است. «مرغ ماشینی» نیز ۵.۱ درصد افزایش قیمت ماهانه در شهریور ماه به خود دیده است.

در سمت دیگر ۵ کالای «هندوانه»، «خربزه»، «هلو»، «گوجه فرنگی» و «پرتقال» بیشترین میزان کاهش قیمت را در شهریور ماه نسبت به مردادماه تجربه کرده است. بر این اساس قیمت «هندوانه» نسبت به مردادماه ۲۳ درصد کاهش یافته است. در کنار آن «خربزه» با کاهش قیمت ۱۹.۲ درصدی مواجه شده است. همچنین این آمارها نشان می‌دهد قیمت «هلو» ۱۰.۵ درصد و قیمت «گوجه فرنگی» ۱۰.۴ درصد نسبت به مردادماه کاهش پیدا کرده است. در میان این کالاها «پرتقال» نیز با کاهش قیمتی معادل ۶.۶ درصد مواجه شده است.

به طور کلی می‌توان گفت در شهریور امسال «خیار» با ۱۳.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت و «هندوانه» با منفی ۲۳ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به مرداد ماه تجربه کرده‌اند.

اکوایران

اقتصاد کلان

شناسه : 456409
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *