جزئیات حذف متقاضیان مسکن ملی

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اعلام کرد که بخشی از تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق آورده متقاضیان انجام می‌شود و پرداخت‌ها بر اساس پیشرفت پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

جهان صنعت نیوز – مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، حسین جنتی، اعلام کرد که به دلیل کمبود نقدینگی و تسهیلات بانکی، بخشی از تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق آورده متقاضیان تأمین می‌شود. وی تأکید کرد که پرداخت آورده‌ها به صورت ماهانه نیست و بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها انجام می‌شود. همچنین متقاضیانی که پرداخت‌های ناقص داشته‌اند از پروژه حذف نشده‌اند. میانگین پرداخت آورده متقاضیان پروژه رباط کریم تاکنون به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده و پیشرفت فیزیکی پروژه ۱۲ درصد بوده است.

تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق آورده متقاضیان

سرویس مسکن: حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اعلام کرد که کمبود نقدینگی و عدم تأمین تسهیلات بانکی کافی باعث شده است تا بخشی از تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق آورده متقاضیان انجام شود. او توضیح داد که پرداخت آورده‌ها به هیچ وجه به صورت ماهانه برنامه‌ریزی نشده و این پرداخت‌ها تنها بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

پرداخت آورده‌ها و وضعیت متقاضیان

حسین جنتی در خصوص پرداخت‌های متقاضیان اشاره کرد که حتی آن دسته از متقاضیانی که وجوه ناقص و کم واریز کرده‌اند نیز از پروژه حذف نشده‌اند. تاکنون میانگین پرداخت آورده برای پروژه ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. جنتی هشدار داد که ممکن است عدم تأمین به موقع منابع مالی از سوی متقاضیان، باعث کاهش سرعت پیشرفت پروژه‌ها شود. برای حل این مشکل، مذاکراتی با مقامات و مراجع ذی‌ربط در حال انجام است.

پیشرفت فیزیکی پروژه رباط کریم

پروژه ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم تا کنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با این حال، جنتی تأکید کرد که برای ادامه روند پیشرفت این پروژه، نیاز به تأمین مالی بیشتری وجود دارد. وی اضافه کرد که این پروژه‌ها در صورتی با سرعت بیشتری تکمیل می‌شوند که متقاضیان بتوانند آورده‌های مالی خود را به موقع پرداخت کنند.

حذف متقاضیان و پرداخت به موقع

در هفته جاری خبری منتشر شد که بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود، پرداخت به موقع آورده‌ها از سوی متقاضیان یکی از الزامات اصلی تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن است. متقاضیان موظف هستند در چندین مرحله آورده‌های خود را واریز کنند. در صورتی که این پرداخت‌ها به موقع انجام نشود، متقاضیان از پروژه حذف خواهند شد یا به بخش‌هایی با پیشرفت کمتر منتقل می‌شوند که این امر باعث تأخیر در تحویل واحدها خواهد شد. همچنین متقاضیانی که آورده‌های خود را به موقع پرداخت کنند، امتیازات بیشتری کسب کرده و در اولویت تحویل واحدهای مسکونی قرار خواهند گرفت.

مسکن

شناسه : 456658
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *