افزایش قیمت یونولیت بسته بندی در نیمه دوم سال

 با شروع نیمه دوم سال شاید این سوال برای خریداران یونولیت بسته بندی مطرح شود که آیا قیمت یونولیت بسته بندی در نیمه دوم سال افزایش خواهد داشت یا خیر؟

همان طور که می دانید نوسانات نرخ ارز و تحریم های اقتصادی بر روی قیمت بسیاری از کالا ها تاثیرگذار بوده است و باعث افزایش قیمت آن ها شده است. باید بدانید که قیمت یونولیت بسته بندی از این امر مستثنی نمی باشد.

موارد ذکر شده بر روی قیمت پلاستوفوم بسته بندی تاثیر گذار بوده است.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی افزایش قیمت یونولیت بسته بندی در نیمه دوم سال بپردازیم.

نگاهی به بازار یونولیت بسته بندی در سال ۱۴۰۳

می توان چنین گفت که با توجه به نوسانات نرخ ارز قیمت بسیاری از کالا ها از جمله مواد اولیه یونولیت بسته بندی رو به افزایش بوده است.

به گفته کارشناسان با برداشتن ارز نیمایی از روی پلی استایرن، شاهد  افزایش پنجاه درصدی قیمت پلی استایرن بودیم. این روند افزایشی خواهد بود.

فاکتور اصلی افزایش و یا کاهش قیمت پلی استایرن، قیمت مشتقات نفتی می باشد. در نتیجه این افزایش قیمت، (EPS)  گران خواهد شد.

پیش بینی می شود که در نیمه دوم سال هم با افزایش قیمت پلی استایرن و در نتیجه یونولیت بسته بندی رو به رو باشیم.

 قیمت یونولیت تولید شده با توجه به دانسیته، ابعاد و وزن آن متغیر خواهد بود.

افزایش قیمت یونولیت بسته بندی

با توجه به بررسی هایی که کارشناسان انجام داده اند، نتیجه مبنی بر این است که تحریم های صورت گرفته علیه ایران و افزایش نرخ ارز مهم ترین دلیل برای افزایش قیمت تمامی کالاها از جمله یونولیت بسته بندی می باشد.

 در واقع در دوران تحریم تولیدات داخلی کاهش یافته است. با افزایش تقاضای مشتریان، قیمت یونولیت افزایش می یابد.

با کاهش میزان تولیدات داخلی تقاضای خریداران این محصول نسبت به عرضه افزایش پیدا می کند .

عامل دیگر نوسانات نرخ ارز است . با توجه به وضع اقتصادی ایران برا اثر تحریم ها، قیمت تمامی مواد و کالاها افزایش یافته که خرید مواد اولیه هم جدای از این ماجرا نیست.

از افزایش هزینه‌ های تولید تا تغییرات در بازار جهانی مواد اولیه، عوامل متعددی وجود دارند که ممکن است در رشد قیمت‌ پلاستوفوم نقش داشته باشند.

البته ناگفته نماند که برخی از کارخانه ها، با به کارگیری راه ‌حل ‌های بهینه و کارآمد گرانی یونولیت را مدیریت کرده و قیمت محصولات تولیدی خود را کنترل می کنند.

 کارخانه های تولید یونولیت با حفظ کیفیت فوم ها و بهینه‌ سازی فرآیند تولید، سعی می کنند تا محصولاتی با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب را به مشتریان عرضه کنند.

در ادامه دلایل افزایش قیمت یونولیت بسته بندی را ذکر می کنیم.

افزایش قیمت فوم بسته بندی

دلایل افزایش قیمت یونولیت بسته بندی

در این قسمت به دلایل افزایش قیمت فوم بسته بندی در سال های اخیر و همچنین نیمه دوم سال می پردازیم.

  • تحریم‌های اقتصادی

تحریم‌های اقتصادی که امروزه ایران با آن مواجه است باعث کاهش تولید و افزایش واردات کالاها شده بود . این مسئله باعث افزایش قیمت یونولیت شده است.

۱- نوسانات نرخ ارز

در سال های اخیر افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت تمامی کالاها از جمله یونولیت و یا مواد اولیه شده است.

۲ – کاهش تولید یونولیت

با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تولید یونولیت در داخل کشور کاهش یافته و به دلیل افزایش واردات ، قیمت آن در بازار افزایش یافته است.

۳ – تغییر در هزینه تولید یونولیت

 هزینه‌ های تولید یونولیت مانند هزینه ‌های انرژی، نیروی کار و… افزایش یافته است. بنابراین قیمت یونولیت افزایش می یابد.

۴ – افزایش تقاضای مشتریان یونولیت بسته بندی

با افزایش تقاضای مشتریان یونولیت بسته بندی و قادر نبودن کارخانه ها برای تامین این محصول بر روی افزایش قیمت یونولیت اثر گذار است.

۵ – کاهش تامین مواد اولیه برای تولید یونولیت

اگر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید یونولیت، مانند پلی‌استایرن، در دسترس نباشد یا قیمت آن افزایش یابد، قیمت یونولیت نیز ممکن است افزایش یابد.

۶ – هزینه حمل و نقل و جابه جایی

از دیگر دلایل گران شدن یونولیت، می توان به هزینه جا به جایی و حمل و نقل این ماده اشاره کرد: هزینه حمل و نقل مواد اولیه و محصولات نهایی نیز می‌تواند تأثیر بسزایی بر قیمت یونولیت داشته باشد.

 افزایش قیمت یونولیت بسته بندی و ارتباط آن با مواد اولیه

کارشناسان اعلام کرده اند که نوسانات و بالا رفتن قیمت یونولیت بسته بندی، به دلیل تغییر و افزایش قیمت مواد اولیه است.
ماده اصلی و اولیه تولید پلاستوفوم، پلی استایرن انبساطی می باشد. ماده پلی استایرن یک نوع پلیمر سفید رنگ است که طی فرایند های شیمیایی پیچیده‌ای توسط شرکت های پتروشیمی به دست می آید.

مواد اولیه که برای تولید یونولیت بسته بندی درکارخانه های پلاستوفوم استفاده می شود باید دارای مجوز و استانداردهای لازم باشد. تا محصولی که تولید می شود بالاترین کیفیت را دارا باشد.
مواد اولیه ی با کیفیت و دارای استاندارد، نسبت به مواد اولیه غیر استاندارد دارای قیمت بالاتری هستند.

بعضی از شرکت ‌ها به دلیل رعایت ‌نکردن و استفاده از مواد اولیه غی استاندارد، محصولات تولیدی‌ خود را با قیمت پایین تر به بازار ارائه می‌دهند.
استفاده از مواد غیر استاندارد باعث پایین آمدن قیمت یونولیت می شود اما از نظرکیفیت دارای استانداردهای لازم نیست.

افزایش قیمت یونولیت بسته بندی

تولید یونولیت بسته بندی

ماده اولیه برای تولید یونولیت بسته بندی پلی استایرن است. پلی استایرن یک نوع پلیمر سفید به حساب می‌آید که در واقع نتیجه فرایندهای شیمیایی پیچیده‌ای می‌باشد.

شرکت‌های پتروشیمی با استفاده فراورده‌های نفتی و همچنین تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای این ماده اولیه را تولید می‌کنند. سپس این ماده در کارخانه های تولید پلاستوفوم تبدیل به یونولیت می شود.

یونولیت انواع مختلفی دارد که پرکاربردترین آن ها یونولیت بسته بندی است. یونولیت بسته بندی برای محافظت از بار های حساس و شکننده مناسب است.

بسیاری از کارخانه ها برای بسته بندی محصولات خود از فوم بسته بندی استفاده می کنند. بسته بندی محصولات با فوم بسته بندی از ضربه و آسیب دیدن کالا جلوگیری می کند. چراکه یونولیت خاصیت ضد ضربه بودن دارد.

فوم بسته بندی به دلیل ویژگی‌های مقاومتی و نفوذپذیری کم گزینه مناسبی برای بسته بندی محصولات کشاورزی که مانند سبزیجات و میوه ها که نیاز به محافظت در برابر آسیب و رطوبت دارند، می باشد.

یکی دیگر از محبوب ترین و پرکاربرد ترین یونولیت های بسته بندی، یخدان یونولیتی است. یخدان یونولیتی در بسیاری از صنایع از جمله: صنعت شیلات برای جابجایی ماهی و آبزیان، حمل و نقل مواد غذایی گرم و منجمد و جابجایی داروها و نمونه های خون استفاده می شود.

صنعت و معدن

شناسه : 456713
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *