دستورالعمل CIA برای نمک‌گیر کردن تجار ایرانی

جهان صنعت نیوز: در نمایشگاه معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی سندی به نمایش درآمده است که در آن سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا ( سی.آی.ای) به افسران اطلاعاتی خود در کشورهای مختلف روش های ارتباط گیری و تاثیر گذاری بر تجار و مقامات اقتصادی ایران را توضیح داده است.

به گزارش خبرنگار ما، کارشناسان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در بخش بررسی آسیب شناسی فرهنگی جامعه ایران توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا سندی را به نمایش گذاشته اند که در آن دستورالعمل این سازمان به افسران اطلاعاتی فعال خود در موضوع ایران توصیه هایی شده است.

مطالب مرتبط: 

در بخشی از این توصیه ها گفته شده است که ایرانیان مردمانی عاطفی و احساساتی هستند و بنابراین افسران اطلاعاتی باید تلاش کنند تا در تعاملات خود با تجار ایرانی آن ها را با دادن هدیه، تسهیلات، دعوت به رستوران و نظایر آن مدیون خود کنند.

براساس دستورالعمل سازمان اطلاعاتی آمریکا ایرانی ها در برابر چنین اقدامات محبت آمیزی تلاش خواهند کرد تا محبت شما را جبران کنند و در این فرآیند افسران می توانند یک ایرانی را با برقراری ارتباط دوستانه با خود همراه و در مدت زمانی او را به خائن یا جاسوس تبدیل کنند.

در نمایشگاه تخصصی ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همچنین بخش ویژه ای به مباحثی نظیر تکنیک های ارتباطی و رفتاری سازمان های جاسوسی در فرآیند فریب افراد، اقدامات نرم آمریکا در عرصه نفوذ فرهنگی، جاسوسی تلفنی، سواستفاده از هویت های جعلی، دام ویزا، روش های جذب نخبگان، اهداف و روش های نفوذ در عرصه های سیاسی و اجتماعی و دیگر موضوعات تبیین و به تصویر کشیده شده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هدف خود از برگزاری این نمایشگاه را توجیه و آموزش مخاطبینی اعلام کرده است که احتمال قرارگیری در معرض آسیب یا تهدید امنیتی قرار دارند. این وزارت خانه معتقد است افشای روش های سازمان های اطلاعاتی، مخاطبان را نسبت به تهدیدات اطلاعاتی هوشیار و واکسینه می کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 45677
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا