واکنش سازمان ملل به ممنوعیت سفر گوترش توسط اسرائیل

سخنگوی سازمان ملل اقدام اسرائیل در ممنوعیت سفر آنتونیو گوترش به اراضی اشغالی را آخرین حمله رژیم اسرائیل به یک سازمان جهانی دانست.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت ممنوعیت سفر دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش به اسرائیل یک بیانیه سیاسی و آخرین حمله رژیم اسرائیل به یک سازمان جهانی است.

به گزارش الجزیره، دوجاریک گفت که یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، گوترش را به عنوان «عنصر نامطلوب» در اسرائیل معرفی کرد، این یک حمله دیگر به کارکنان سازمان ملل است که ما از سوی اسرائیل دیده‌ایم.

کاتز پیشتر دبیرکل سازمان ملل را به تعصب علیه اسرائیل متهم کرد و مدعی شد که گوترش هرگز حماس را به خاطر حملات ۷ اکتبر به جنوب اسرائیل محکوم نکرده است. او همچنین مدعی شد هرکس نتواند حملات ایران به اسرائیل را به راحتی محکوم کند، سزاوار این نیست که دیگر وارد اسرائیل شود.

دوجاریک این ادعا را رد کرد و اشاره کرد که گوترش بار‌ها حملات حماس را محکوم کرده است و همچنین تاکید کرد که سازمان ملل همچنان با اسرائیل «در سطح عملیاتی و سایر سطوح» همکاری می‌کند.

ماه گذشته میلادی نیز اعضای سازمان ملل به صورت جمعی اقدامی غیرالزام آور را مورد حمایت قرار دادند که بر اساس آن، رژیم صهیونیستی باید به نزدیک به ۶۰ سال اشغالگری طولانی مدت کرانه باختری اشغالی پایان دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی

شناسه : 457096
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *