میلر از شهروندان آمریکایی درخواست کرد لبنان را ترک کنند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی افزایش تنش ها در منطقه و جنگ اسرائیل علیه حزب الله لبنان، از شهروندان آمریکایی در لبنان خواست که این کشور را ترک و به توصیه های وزارت خارجه این کشور توجه کنند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما از هر شهروند آمریکایی (در لبنان) می‌خواهیم این کشور را ترک کند و به توصیه‌هایی که ما ارائه می‌دهیم توجه کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از شهروندان آمریکایی در لبنان همچنین خواست: در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا ثبت نام کنند. میلر گفت: ما در مورد پروازهای موجود با آنها تماس خواهیم گرفت و با آنها همکاری خواهیم کرد تا بتوانند هزینه پرواز را پرداخت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توصیه خود به آمریکایی‌ها در لبنان همچنین افزود: ما در تلاش برای رزرو صندلی برای شهروندان آمریکایی هستیم.

او اضافه کرد: ما درحال سازماندهی پروازهای اضافی به خارج از بیروت هستیم و به شهروندان آمریکایی برای انتقال به مکان های امن تر در لبنان وام ارائه می دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود حدود ۶ هزار آمریکایی از دولت این کشور خواسته اند تا برای خروج از لبنان اقدام کند.

میلر اعلام کرده بود: “آمریکا در حال همکاری با شرکت های هواپیمایی است تا پروازهای اضافی برای شهروندان آمریکایی فراهم کند، و امیدواریم در چند روز آینده این شرایط فراهم شود. “

تعدادی از شهروندان آمریکایی در لبنان زندگی می کنند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: مانند اقداماتی که اغلب در این مواقع انجام می‌دهیم، از شهروندان آمریکایی که در لبنان هستند خواسته ایم برای کسب اطلاعات و به ویژه برای اطلاع از نحوه خروج از لبنان در وزارت امور خارجه ثبت نام کنند و ما هر اطلاعاتی را که می‌توانیم در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

به گفته او، این افراد به دنبال اطلاعات هستند. آنها به دنبال گزینه هستند. تعدادی از شهروندان آمریکایی در لبنان زندگی می کنند که سال ها در این کشور حضور داشته اند و ممکن است نخواهند لبنان را ترک کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور اسماعیل هنیه و نیز ترور سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان،نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرارداد.

به گفته سپاه، این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می شود چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا در حالیکه برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد و هواپیماهای این رژیم شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ منتشر شد شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تایید کرد.

«سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در جمعه ششم مهر ۱۴۰۳ به همرزمان شهید خود پیوست.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس نیز، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید. یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران ، به‌ عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.

منبع: ایرنا

سیاسی

شناسه : 457248
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *