خبر خوش برای گندم‌کاران؛ زمان تسویه مطالبات معوق اعلام شد

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران اعلام کرد: پول گندم‌های خرید شده در ۵ ماهه نخست سال پرداخت شده و قول داده شده که باقی مطالبات نیز تا پایان مهر ماه تسویه می‌شود.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران درباره خرید تضمینی گندم و مطالبات معوق آن گفت: تا امروز حدود ۱۱ میلیون و ۹۸۶ هزار تن گندم از سوی کشاورزان تحویل دولت شد. برداشت به پایان رسیده اما عموماً تا آبان ماه، مراکز خرید تضمینی گندم باز بوده و کشاورزانی که گندم خود را انبار کرده‌اند تا سر فرصت آن را تحویل دهند، می‌توانند محصولات را به فروش برسانند.

وی افزود: پول گندم‌های تحویل شده حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان (همت) شده که از این میزان ۱۶۷ همت پرداخت و حدود ۲۰ درصد مطالبات همچنان باقی مانده است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران در ادامه سخنان خود اعلام کرد: پول گندم‌های خریداری شده در ۵ ماهه نخست سال پرداخت و قول داده شده که باقی مطالبات نیز تا پایان مهر ماه تسویه شود.

وی گفت: بر اساس گزارش‌ها، منابع مورد نیاز مشخص و تأمین شده و در فرایند طی شدن برای پرداخت است.

رشد کشت کلزا در کشور ۲ برابر شد

ایمانی در ادامه سخنان خود به حجم خرید تضمینی کلزا (دانه روغنی) اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود ۲۷۰ هزار تن کلزا از سوی کشاورزان تحویل شده که نسبت به سال گذشته تقریباً رشد ۲ برابری داشته است.

وی افزود: مطالبات تمام استان‌ها پرداخت و فقط پول کلزاکاران گلستان باقی مانده که حدود ۳۰ درصد می‌شود.

ایمانی عنوان کرد: ابتدا قرار بود که محصولات توسط کارخانجات بخش خصوصی خریداری شود که محقق نشد و در ادامه دولت مکلف کرد تا شرکت بازرگانی دولتی ورود کرده و کلزاها را تحویل و مبلغ آن را پرداخت کند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران تصریح کرد: ۵۰ درصد مطالبات این دانه روغنی پرداخت و باقی آن روزانه در حال واریز است.

گفتنی است؛ نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو گرم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۹ هزار تومان است.

مهر

کشاورزی

شناسه : 457720
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *