شهرزاد؛ سامانه فروش کالاهای تنظیم بازار

مدیرعامل شرکت شهروند از توزیع و عرضه اقلام تنظیم بازاری به‌صورت حضوری و غیرحضوری از طریق سامانه "شهرزاد" خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، داود قربانیان؛ مدیرعامل شرکت شهروند امروز در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، ضمن بررسی گزارش حسابرسی این شرکت اظهار کرد: بخش زیادی از اسناد مطرح‌شده در گزارش حسابرس مربوط به املاک شهروند است. به‌طوری‌که شعب صادقیه، جلال و… در اراضی سازمان میادین واقع‌شده‌اند و نیاز به تفکیک اسناد دارند.

وی افزود: این موضوع در پیچ‌وخم سازمان اسناد قرار گرفته، اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اسناد این فروشگاه‌ها تفکیک شود.

قربانیان در خصوص دعاوی شرکت شهروند توضیح داد: در ابتدا پرونده‌های بسیاری وجود داشت که مربوط به سال ۱۳۹۱ بوده و همچنان باقی مانده است. برخی پیمانکاران نیز از آن زمان تاکنون با ما تسویه‌حساب نکرده‌اند، اما این پرونده‌ها در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: تلاش زیادی کرده‌ایم تا پرونده‌های حقوقی را حل‌وفصل کنیم؛ برخی مانند اختلاف با یکی از بانک‌ها حل‌شده و برخی دیگر هنوز در مراحل حقوقی قرار دارند.

شرح عملکرد شرکت

مدیرعامل شرکت شهروند در ادامه عملکرد این شرکت را در سال گذشته شرح داد و گفت: فروش تعدادی شهروند از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۱۳.۷ درصد و از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۱۰.۸ درصد افزایش یافته است. همچنین سود این فروشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، از ۱۵۷ میلیارد تومان به ۷۵۰ میلیارد تومان افزایش داشته است. در همین سال، ۹ هزار و ۴۳۰ متر به سطح فروش شرکت شهروند افزوده‌شده و سود ناویژه شهروند با وجود کنترل بازار، ۵۴.۶ درصد رشد داشته است. همچنین دوره گردش کالای شهروند از ۷ به ۹ مرتبه در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

وی همچنین تاکید کرد: شهروند سرمایه‌ای ارزشمند برای شهرداری تهران است و با توجه به آن، شهرداری می‌تواند در آینده بهره‌برداری مناسبی انجام دهد.

قربانیان در مورد سامانه “شهرزاد” گفت: این سامانه، پلتفرمی برای فروش اینترنتی کالاهای اساسی و تنظیم بازاری است، اما فروش حضوری نیز همچنان برقرار است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

در ادامه این جلسه، مهدی چمران اظهار کرد: شهروند یک دستگاه خدماتی شهرداری تهران است. باید خدمت‌رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشد. جذب مشتری برای ما از سودآوری اهمیت بیشتری دارد. بی‌شک یکی از راه‌های جذب مشتری، پایین نگه داشتن قیمت کالاهاست که به افزایش فروش منجر می‌شود.

در نهایت، پس از بحث و بررسی، گزارش حسابرسی شرکت خدماتی شهروند با اکثریت آراء اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 457778
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *