جلسه فوری مجلس برای پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، در نشست مجلس خواستار اجرای کامل قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت بودجه لازم به تأمین اجتماعی شد.

جهان صنعت نیوز – حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مجلس، در نشست علنی روز یکشنبه، ۱۵ مهر، به عدم اجرای کامل قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی اشاره کرد. او تأکید کرد که با وجود واریز مبالغ علی‌الحساب به برخی بازنشستگان، اجرای کامل این قانون از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ باید تضمین شود. وی همچنین خواستار تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان مرتبط برای حل این مشکل شد. در پاسخ به این درخواست، دکتر قالیباف اعلام کرد که جلسه مذکور برگزار خواهد شد.

درخواست نماینده برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

سرویس اقتصاد کلان: حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی روز یکشنبه، ۱۵ مهر ماه، به موضوع اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت. او با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، از رییس مجلس و هیات رییسه خواست تا به وظیفه خود در دفاع از جایگاه مجلس عمل کرده و اجرای این قانون را پیگیری کنند.

عدم اجرای کامل قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به تصویب رسیده، گفت که برای دو گروه مشابه از بازنشستگان مبلغ علی‌الحساب سه میلیون و یک میلیون تومان واریز شده است. با این حال، وی تأکید کرد که قانون هنوز به‌طور کامل اجرا نشده است و باید اطمینان حاصل شود که اجرای این قانون از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ آغاز شود.

وضعیت بازنشستگان تأمین اجتماعی

این نماینده مجلس به وضعیت بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پرداخت و اظهار داشت که این گروه از بازنشستگان تنها مبلغ علی‌الحساب سه میلیون تومان دریافت کرده‌اند. او افزود که در قانون بودجه سال جاری، دولت موظف شده بود ۱۳۰ همت (هزار میلیارد تومان) به تأمین اجتماعی پرداخت کند، اما تاکنون فقط ۳۰ همت به صورت نقدی و اوراق پرداخت شده است. از طرفی، تأمین اجتماعی نیز علت عدم پرداخت کامل را کمبود بودجه عنوان کرده است.

پیشنهاد تشکیل جلسه با مسئولان مرتبط

حاجی‌دلیگانی در ادامه پیشنهاد داد که برای حل این مشکل، جلسه‌ای با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر رفاه، رییس سازمان تأمین اجتماعی و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شود. او تأکید کرد که تاخیر در پرداخت‌ها و اجرای کامل قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، به ضرر بازنشستگان است و باید این موضوع سریعاً پیگیری شود.

پاسخ رییس مجلس به درخواست نماینده

در پایان این نشست، دکتر محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی گفت که به طور حتم جلسه‌ای برای پیگیری این موضوع برگزار خواهد شد. او ابراز امیدواری کرد که با انجام پیگیری‌های لازم، مشکل بازنشستگان به زودی حل شود.

اقتصاد کلان

شناسه : 457779
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *