چند تن مرکبات امسال تولید خواهد شد؟

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال ۷ تا ۸ میلیون تن مرکبات در کشور تولید شود.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، اکبر یاوری گفت: قیمت سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و خیار به عنوان قوت اصلی مردم نوسانی نداشته است.

او قیمت هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو پیاز شیری و قرمز ۱۲ تا ۲۰ هزارتومان، گوجه فرنگی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، خیار رسمی ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان و خیار گلخانه ۲۸ تا ۳۵ هزارتومان است.

یاوری ادامه داد: وزارت جهاد به عنوان متولی تولید با احتساب میزان تولید و مصرف، مابقی محصول را باید صادر کند تا بازار به تعادل برسد. به عنوان مثال در خصوص سیب زمینی ۷۰۰ هزارتن محصول مازاد بر نیاز کشور است که باید به بازارهای هدف صادر شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه های پاییز نداریم، افزود: نرخ کنونی هرکیلو انار ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان، نارنگی ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، لیموشیرین ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان و سیب پاییزه ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان است که حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او تولید سیب درختی را ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال ۷ تا ۸ میلیون تن مرکبات تولید شود که با احتساب مصرف داخل با مازاد محصول روبرو هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 457913
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *