دو محله و یک اجاره؛ مولوی یا استاد معین؟

سارا پوردلجوجهان صنعت نیوز : محله مولوی واقع در جنوب تهران، یکی از محله‌های قدیمی شهر به شمار می‌رود که به دلیل نزدیکی به بازار بزرگ تهران و قدمت آن، همواره مورد توجه بوده است. از سوی دیگر، محله استاد معین در منطقه ۹ تهران با دسترسی آسان به بزرگ‌راه‌ها و مرکز شهر، به یکی از محله‌های پرطرفدار برای رهن و اجاره خانه تبدیل شده است. نکته قابل توجه این است که علی‌رغم تفاوت‌های بارز در ویژگی‌های این دو محله، اجاره خانه در هر دو منطقه تقریباً یکسان است. به طور متوسط، رهن کامل هر متر آپارتمان در مولوی، ۱۰ میلیون تومان و در منطقه استاد معین، تقریباً ۱۱ میلیون تومان است.

بررسی اجاره آپارتمان در مولوی

در محله مولوی، به ندرت می‌توان آپارتمان‌هایی با متراژ بالای ۱۰۰ متر پیدا کرد. عموم مردم این منطقه را به ویژگی‌های خاص آن، از جمله متراژ پایین و سن بالای بنا، می‌شناسند. خانه‌ها در این منطقه عمدتاً قدیمی و دارای تراکم بالاتری نسبت به سایر مناطق هستند.

برخلاف باور عموم مبنی بر ارزان‌تر بودن اجاره خانه در این منطقه، بررسی آپارتمان‌های مختلف با متراژ ۴۰ تا ۸۰ متر نشان می‌دهد که رهن کامل هر متر مربع آپارتمان در این منطقه از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است. لازم به ذکر است که تمامی واحدهای بررسی شده در این گزارش، تک خواب بوده و سن بناها بالای ۱۲ سال است. هزینه اجاره این خانه‌ها بسته به متراژ و سن بنا، از ۶ تا ۱۲ میلیون تومان است و ودیعه خانه‌ها بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان متغیر است.

آگهی‌های اجاره خانه در محله استاد معین

متراژ سن بنا تعداد اتاق خواب ودیعه (تومان) اجاره (تومان)
۸۰ ۱۶ ۲  ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰      ۱۳,۰۰۰,۰۰۰     
۶۷ ۵ ۱ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰      ۱۳,۰۰۰,۰۰۰     
۸۰ ۱۶ ۲ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰      ۱۳,۰۰۰,۰۰۰     
۷۶ ۱۰ ۲ ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰      ۹,۰۰۰,۰۰۰     
۶۲ ۱۲ ۱ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰        ۱۰,۰۰۰,۰۰۰     
۴۵ ۱۳ ۱ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰      ۴,۵۰۰,۰۰۰     
۶۵ ۱۰ ۱ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰      ۶,۰۰۰,۰۰۰     

بررسی اجاره آپارتمان در استاد معین

در مقابل، محله استاد معین به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی آسان به امکانات شهری، گزینه‌ای جذاب‌تر برای اجاره خانه محسوب می‌شود و طرفداران بیشتری دارد. این محله تنوع بیشتری در متراژ و نوع آپارتمان‌ها دارد و خانه‌های نوساز با قیمت‌های بالاتر نیز در آن یافت می‌شود.

رهن کامل هر متر مربع خانه با متراژ زیر ۱۰۰ متر و سن بنای بالای ۱۰ سال، بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است. یکی از تفاوت‌های عمده آپارتمان‌های این منطقه با مولوی، تعداد اتاق خواب‌هاست؛ به طور معمول، واحدهای زیر ۱۰۰ متر در این منطقه دارای ۲ اتاق خواب هستند.

اجاره خانه‌هایی با بیش از ۱۰ سال سن در محله استاد معین از ۱۳ تا ۱۸ میلیون تومان متغیر بوده و ودیعه خانه‌ها نیز بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های اجاره آپارتمان در محله مولوی

متراژ سن بنا تعداد اتاق خواب ودیعه (به تومان) اجاره (به تومان)
۵۵ ۱۳ ۱ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰      ۱۲,۰۰۰,۰۰۰     
۶۵ ۱۱ ۲ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰      ۶,۰۰۰,۰۰۰     
۶۵ ۲۳ ۱ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰      ۱۰,۰۰۰,۰۰۰     
۷۰ ۱۰ ۱ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰      ۱۰,۰۰۰,۰۰۰     
۴۷ ۲۳ ۱ ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰      ۶,۰۰۰,۰۰۰     
۴۵ ۲۱ ۱ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰      ۳,۵۰۰,۰۰۰     
۴۸ ۲۱ ۱ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰      ۹,۵۰۰,۰۰۰     

 

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 457935
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *