طلا و جواهر فروشی های در اهواز

طلا یکی از ارزشمندترین فلزات بوده که به دلیل مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، قابلیت شکل پذیری عالی و درخشندگی خیره کننده اش، جذابیت زیادی برای افراد دارد. این فلز در زمینه های مختلف، به ویژه در ساخت زیورآلات، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه طلا در ایران و جهان

از طلا برای نخستین بار در کتاب مقدس هندی ها، و حدود ۴۰۰۰ سال پیش نام برده شده است. یکی از قدیمی ترین معادن طلا نیز در دوران سومریان در منطقه بین النهرین واقع شده است. شغل زرگری نیز بین سال های ۲۶۵۴ تا ۲۶۸۵ قبل از میلاد، در مصر رواج پیدا کرده و از طلا اغلب برای خانواده های سلطنتی و افراد برجسته استفاده می شده است.

یافته های طلا در مقبره های فرعون و اهرام مصر نشان می دهد که این فلز در آن زمان بسیار مورد توجه بوده و به عنوان نمادی از قدرت و ثروت برای افراد مهم جامعه مورد استفاده قرار گرفته است.

در ایران نیز باستان شناسان دریافتند که در دوره هخامنشیان معادن طلا و نقره در شهرهایی همچون کرمان وجود داشته و اولین سکه طلا به نام “داریک” در همین دوران ضرب شده است. تاریخچه طلا در ایران به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد، زمانی که اشیاء زینتی از این فلز ساخته می شد. معادن سیستان و کوه زر دلمغان از جمله نخستین معادنی هستند که در یادداشت های تاریخی به آن ها اشاره شده است.

قدمت و پیشینه طلا در خوزستان

استان خوزستان به عنوان یکی از مراکز معروف هنر و زرگری شناخته می شود، و آثار باستانی ارزشمندی در نقاط مختلف آن کشف شده است. یکی از این مناطق تاریخی، ارجان است که در شمال شرقی شهرستان بهبهان واقع شده است. از جمله آثار مهمی که در این منطقه پیدا شده، حلقه قدرت ارجان است. این حلقه دارای دسته ای هلالی و توخالی بوده که در انتها به دو صفحه بیضی شکل متصل می شود. درون این حلقه، طرحی از دو شیر بالدار به زیبایی حکاکی شده است.

همچنین، دستبند زرین جوبجی نیز از دیگر آثار مهم استان خوزستان به شمار می آید. این دستبند در آرامگاه تاریخی نزدیکی روستای جوبجی در شهرستان رامهرمز کشف شده است. این اثر باستانی، دستبندی عریض و طلایی است که از سه قسمت تشکیل شده، و در آن از سنگ عقیق استفاده شده است. قدمت این دستبند به قرن ششم پیش از میلاد می رسد.

معرفی طلا و جواهر فروشی های اهواز

محله های بورس طلا و جواهر اهواز عبارتند از محله حصیر آباد، خیابان نادری، و کوچه خوانساری در خیابان طالقانی که از بازارهای اصلی طلا و جواهر این شهر است. در این مراکز می توان انواع طلا و جواهر از جمله گردنبند، دستبند، حلقه، و سایر زیورآلات قیمتی را با طرح ها و اندازه های مختلف پیدا کرد.

ویژگی های مرکز خرید طلای جام جم

مرکز خرید طلا و جواهر جام جم در ۵۰ متری بازار خیابان طالقانی است. به عبارت دیگر، این مرکز در میدان شهدا که اصلی ترین و پر ترددترین میدان های شهر اهواز است، و در نزدیکی پل سفید که از جاذبه های شناخته شده محسوب می شود، واقع گردیده است.

این مرکز خرید به زودی در ۴ طبقه راه اندازی شده که مجهزترین و ایمن ترین مرکز تخصصی طلا و جواهر در شهر اهواز به شمار می رود. از مزایای این بازار می توان به نزدیکی به بازار اصلی طلا فروشی، و همچنین قرارگیری در جوار بازار امام خمینی که اصلی ترین بازار این شهر است، اشاره نمود. از جمله ویژگی های اصلی این مرکز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

موقعیت مکانی

همانطور که بیان شد، این مرکز در نزدیکی بازار امام خمینی و مرکز طلای اصلی شهر که از جمله پرترددترین محله های شهر است، واقع شده که دسترسی به آن را آسان می کند.

امکانات امنیتی

برای افزایش امنیت مرکز خرید جام جم از دیوارهای مسطح و قطور استفاده شده و دارای یک گاو صندوق بزرگ با مساحت ۲۷۰۰ متر مربع می باشد، و تمامی استانداردهای امنیتی لازم برای واحدهای تجاری طلا و جواهر در این مرکز اجرا شده است.

از جمله این موارد می توان به شیشه های ضد گلوله، گاوصندوق های آسانسوری، سیستم های امنیتی مانند دوربین های مداربسته و تکنولوژی تشخیص چهره اشاره نمود.

علاوه بر این موارد، نگهبانی ۲۴ ساعته با هماهنگی پلیس به منظور افزایش امنیت این مرکز در تمام روزها، از جمله تعطیلات، در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید طلا و جواهر جام جم

ایمنی در برابر آتش سوزی

در این مرکز با بهره گیری از تجهیزات اعلام و اطفاء حریق استاندارد امکان آتش سوزی و آسیب مالی و جانی به حداقل رسیده و محیطی امن را برای کسبه و خریداران ایجاد کرده است.

طراحی معماری

معماری نمای مرکز خرید طلا و جواهر جام جم از طرح های ایران باستان الهام گرفته و به سبک سنتی از بازار اصلی اهواز طراحی شده است. طراحی زیبای آن باعث شده تا همچون جواهری در شهر اهواز خود نمایی کند. بر خلاف نمای بیرونی آن، طراحی داخلی آن به سبک مدرن طراحی و اجرا شده که باعث توجه بازدیدکنندگان و درخشش زیورآلات در ویترین ها می شود.

جمع بندی

مرکز طلا و جواهر جام جم به عنوان یکی از مراکز جدید خرید طلا در ۴ طبقه و در میدان شهدا واقع شده که مکانی امن و ایمن را برای کسبه و خریداران ایجاد می کند. این مرکز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در شهر اهواز و همچنین ویژگی های منحصر به فرد خود، از جمله مکان های ایده آل برای خرید زیورآلات و جواهرات محسوب می شود.

طلا و جواهر جام جم در اهواز

سوالات متداول

  1. مراکز خرید طلا و جواهر اهواز کجاست؟

از مراکز خرید طلای شهر اهواز می توان به محله حصیر آباد، خیابان نادری، و کوچه خوانساری در خیابان طالقانی اشاره کرد.

  1. مرکز خرید طلای جام جم کجاست؟

این مرکز در میدان شهدا و نزدیک پل سفید و همچنین در جوار بازار طلای اصلی این شهر واقع شده است.

  1. ویژگی های مرکز طلا و جواهر جام جم چیست؟

از جمله ویژگی های مهم این مرکز می توان به موقعیت بسیار خوب آن اشاره کرد؛ چرا که در محله پر تردد و همچنین توریستی شهر واقع شده است. همچنین ایمنی بالا، امنیت خوب و معماری خیره کننده آن از جمله ویژگی ها و مزایای این مرکز به شمار می رود.

طلا و ارز

شناسه : 458154
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *