اولویت تحویل مسکن ملی مشخص شد

اولویت تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن با متقاضیان متاهل و خانواده‌های دارای فرزند است که زودتر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

جهان صنعت نیوز – مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرد که اولویت تحویل واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن با متقاضیان متاهل و خانواده‌های دارای فرزند است. این طرح که از سال ۱۴۰۱ شروع به ساخت واحدهای مسکونی کرده، تاکنون ۳۸۰ هزار واحد عملیاتی را به مرحله اجرا رسانده و ۲۰ هزار واحد را تحویل متقاضیان داده است. همچنین، از حدود ۶ میلیون نفری که در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند، یک میلیون نفر به عنوان متقاضی موثر شناخته شده‌اند و از این تعداد، ۷۵۰ هزار نفر وجه اولیه را واریز کرده‌اند.

اولویت‌های تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن

سرویس مسکن: مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرد که در طرح نهضت ملی مسکن، متقاضیان متاهل و خانواده‌های دارای فرزند در اولویت تحویل واحدهای مسکونی قرار دارند. این پروژه که با هدف افزایش دسترسی به مسکن در دولت سیزدهم آغاز شد، از سال ۱۴۰۱ عملیات ساخت واحدها در شهرهای مختلف کشور را کلید زده است.

پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن

براساس آمارهای ارائه شده، حدود ۶ میلیون نفر در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند. پس از انجام پالایش‌های لازم، حدود ۴ میلیون نفر مشمول دریافت مسکن شناخته شدند و از این تعداد، یک میلیون نفر به عنوان متقاضی موثر تعیین شدند. تاکنون، ۷۵۰ هزار نفر از متقاضیان موثر وجه اولیه خود را واریز کرده‌اند. مسعود بیات منش، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد که ۲۵۰ هزار متقاضی باقی‌مانده منتظر تأمین منابع مالی از طریق بانک‌ها هستند تا فرآیند ساخت واحدهای مسکونی برای آنها نیز آغاز شود.

تحویل واحدها به متقاضیان

در حال حاضر، ۳۸۰ هزار واحد مسکونی عملیاتی و اجرایی شده و ۲۰ هزار واحد از این پروژه‌ها به متقاضیان تحویل داده شده است. به گفته مسئولان، با تأمین منابع مالی بیشتر، روند ساخت سایر واحدها نیز سرعت خواهد گرفت.

اولویت‌های تحویل واحدها برای متقاضیان

جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، توضیح داد که پالایش متقاضیان در هر استان بر اساس شرایط خانوادگی صورت می‌گیرد. در این روند، متقاضیان متاهل و دارای بعد خانواری بیشتر در اولویت تحویل قرار دارند. اگر تعداد اعضای خانواده در بین متقاضیان برابر باشد، اولویت با کسانی است که زودتر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 458254
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *