چرا مرغ گران شد؟

معاون وزیر جهاد گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته وضعیت تولید مرغ بهتر خواهد شد که این امر موجب شده تا قیمت به تعادل برسد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، محمد ابراهیم حسن نژاد معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه همایش روز جهانی تخم مرغ، وضعیت تولید محصول را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن برسد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در ۶ ماهه دوم سال به ۱۱۵ تا ۱۱۸ هزارتن برسد، هرچند در ۶ ماهه ابتدای سال بدلیل کاهش مصرف در فصل گرما، تولید کمتر از این رقم بود.

حسن نژاد با بیان اینکه مشکلی در تولید و تامین تخم مرغ وجود ندارد، افزود: بنابر آمار بیش از ۵۵ هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه در تولید گوشت مرغ برای ۶ ماهه اول سال با مازاد تولید مواجه بوده ایم، گفت: با توجه به مازاد تولید بخشی صادر شده است.

به گفته او، براساس آمار ماهانه ۲۶۵ هزارتن گوشت مرغ تولید شده است که پیش بینی می شود این وضعیت در ۶ ماه دوم ادامه یابد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دلایل گرانی مرغ گفت: در پایان شهریور ماه و ابتدای مهر ماه، تقاضا برای خرید مرغ افزایش یافت که این امر منجر به نوسان قیمت شد، اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید بهتر خواهد شد و قیمت به تعادل خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 458380
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *