بازدید خانه موزه‌های تاریخی تهران رایگان شد

به مناسبت روز جهانی کودک بازدید از خانه موزه‌های سیمین، جلال آل‌احمد و اخوان ثالث در پایتخت رایگان شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سیدمحمدناظم رضوی روز سه‌شنبه با تاکید بر لزوم آشنا کردن کودکان با فرهنگ و تاریخ کهن ایران اسلامی اظهار کرد: روز جهانی کودک، فرصت مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی، هویت تاریخی، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است. در همین راستا بازدید از این موزه‌ها رایگان شده است.

خانه موزه اخوان ثالث در نزدیکی خیابان زردشت واقع است حیاط کوچک آن به کوچه خجسته باز می‌شود و دارای باغچه‌هایی است که در زمان حضور وی، بیشترین فضای حیاط را با درختان پُر می‌کرد. این خانه، هر چند کم قدمت و کم‌آرایه است، اما به خاطر حضور شاعر پرآوازه معاصر، ایران و ارزش اجتماعی و فرهنگی والای این حضور، در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

همچنین در سال ۱۳۹۹، به همت شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران در سی‌امین سال درگذشت این شاعر بزرگ، مرمت و با نام خانه – موزه مهدی اخوان ثالث «خانه امید» در مردادماه سال ۱۳۸۲ مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت.

خانه موزه سیمین و جلال آل‌احمد تهران نیز در خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی، کوچه سیمین دانشور، بن‌بست ارض، پلاک یک و خانه موزه اخوان ثالث در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک ۳۱ واقع شده است.

برگزاری پویش آموزش همگانی شهر آماده

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری پویش آموزش همگانی شهر آماده با هدف ارتقا سطح آگاهی و آموزش گسترده شهروندان خبر داد و اعلام کرد: موضوعاتی همچون کمک‌های اولیه، احیای قلبی ریوی و موضوع خفگی، اطفا حریق، یادگیری کار با خاموش‌کننده‌ها و آمادگی در برابر مخاطرات، آموزش چینش لوازم منزل، پناه‌گیری و تخلیه منزل در زمان زلزله در این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

شهروندان می‌توانند برای دریافت این آموزش‌ها به سرای محلات و پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و دفاتر جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

روز شاد کودکان بستری در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با هفته ملی کودک، مراسم عروسک‌گردانی و قصه‌گویی برای شادی بیشتر کودکان بستری در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) اجرا شد، در همین راستا برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان پیش‌بینی و درحال اجرا است..

اکرم رجای اظهار کرد: همچنین با هماهنگی انجام شده با بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)، گروه عروسکی با اجرای آهنگ‌های شاد و کودکانه، فضایی پر از انرژی و نشاط را برای کودکان فراهم کردند و کودکان با شنیدن این آهنگ‌ها به وجد آمده و با لبخند‌های شیرین خود، لحظات خوشی را سپری کردند.

وی در ادامه به برپایی گذر بازی در بوستان ستارخان اشاره کرد و گفت: اکران فیلم‌های کودکانه در سینما تخصصی کودک منطقه و همچنین اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در سرای محلات از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 458416
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *