رقابت تارا و دنا در مرز میلیاردی / کمای سیاسی بازار خودرو

با وجود کاهش نسبی تنش‌های سیاسی، بازار خودرو همچنان بدون تغییر باقی مانده و تنها دو مدل تارا افزایش قیمت جزئی را تجربه کرده‌اند.

جهان صنعت نیوز – بازار خودرو همچنان در حالت رکود باقی مانده است و تنها تارا اتوماتیک و دستی افزایش قیمتی جزئی را تجربه کرده‌اند. با وجود کاهش نسبی ریسک درگیری‌های سیاسی، نااطمینانی‌ها همچنان در بازار خودرو و ارز تأثیرگذار است. دلار در سطح بالای ۶۰ هزار تومان تثبیت شده و به نظر نمی‌رسد در شرایط فعلی کاهش قابل توجهی داشته باشد. این شرایط باعث شده است که خریداران و فروشندگان همچنان در انتظار مشخص شدن شرایط سیاسی و اقتصادی باقی بمانند.

وضعیت فعلی بازار خودرو: رکود و نااطمینانی‌های سیاسی

سرویس خودرو: بازار خودرو در روزهای اخیر، درگیر نوعی کمای معاملاتی شده است. هرچند که احتمال درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل کاهش یافته، اما نااطمینانی‌های سیاسی همچنان سایه سنگینی بر این بازار انداخته است. این وضعیت نه تنها در بازار خودرو، بلکه در بازار ارز نیز مشهود است. دلار همچنان در سطح بالای ۶۰ هزار تومان تثبیت شده و چشم‌انداز کاهش قیمت آن در کوتاه‌مدت بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

تثبیت قیمت‌ها و رشد اندک تارا

در این شرایط، خریداران و فروشندگان خودرو به دنبال شفافیت بیشتری در مسائل سیاسی و اقتصادی هستند. از یک سو، خریداران به ادامه کاهش قیمت‌ها امیدوارند، در حالی که فروشندگان به دلیل نااطمینانی‌های اقتصادی از هرگونه کاهش قیمت خودداری می‌کنند. به همین دلیل، بازار خودرو در روز سه‌شنبه، به‌جز چند مورد استثنایی، تقریباً بدون تغییر باقی ماند. تنها تارا اتوماتیک V4 و تارا دنده‌ای V1 پلاس با افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی مواجه شدند و به ترتیب با قیمت‌های ۹۸۵ و ۸۰۵ میلیون تومان معامله شدند.

دناپلاس و دیگر خودروها؛ ثبات در قیمت‌ها

در کنار تارا، دناپلاس اتوماتیک نیز با قیمت ۱ میلیارد تومان در بازار حضور دارد و دناپلاس دنده‌ای همچنان ۹۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. این دو خودرو در کنار پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دنده‌ای پانوراما که به ترتیب با قیمت‌های ۱ میلیارد و ۲۰ میلیون و ۷۹۵ میلیون تومان ثابت مانده‌اند، در این روزها تغییری در قیمت تجربه نکرده‌اند.

خودروهای اقتصادی؛ بدون تغییر در قیمت

در بخش خودروهای اقتصادی نیز، تغییرات قیمتی مشاهده نمی‌شود. رانا پلاس همچنان با قیمت ۶۲۰ میلیون تومان و سورن پلاس با ۷۲۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند. همچنین، خودروهای ارزان‌قیمت‌تر نظیر کوییک اس و ساینا اس با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان ثابت مانده‌اند.

بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که بازار خودرو در روزهای اخیر به جز مواردی محدود، در وضعیت ثبات قرار دارد. با این حال، همچنان نااطمینانی‌های سیاسی و اقتصادی بر سر بازار سایه افکنده و خریداران و فروشندگان منتظر اتفاقات آینده هستند. پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده، بسته به شرایط بین‌المللی و داخلی، تغییرات بیشتری در قیمت‌ها رخ دهد.

مدل خودرو دوشنبه سه‌شنبه تغییر قیمت
۱۶مهر ۱۷مهر
تارا اتوماتیک V4 ۹۸۰ ۹۸۵ ۵
تارا دنده‌ای V1‌ پلاس ۸۰۰ ۸۰۵ ۵
دناپلاس اتوماتیک ۱۰۰۰ ۱۰۰۰ ۰
دناپلاس دنده‌ای ۹۲۰ ۹۲۰ ۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۱۰۲۰ ۱۰۲۰ ۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما ۷۹۵ ۷۹۵ ۰
رانا پلاس ۶۲۰ ۶۲۰ ۰
سورن پلاس ۷۲۵ ۷۲۵ ۰
پژو پارس XU7P ۶۹۵ ۶۹۵ ۰
شاهین دستی ۷۳۵ ۷۳۵ ۰
شاهین اتوماتیک ۸۱۰ ۸۱۰ ۰
اطلس ۵۱۵ ۵۱۵ ۰
کوییک اس ۴۲۰ ۴۲۰ ۰
ساینا اس ۴۲۰ ۴۲۰ ۰

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 458500
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *