پایان هفته سبز در بازار بورس

بازار سرمایه در حالی هفته سوم مهرماه را به پایان برد که سه شاخص سبز رنگ بودند. با این وجود خروج پول حقیقی همچنان ادامه یافت.

به گزارش سرویس بورس جهان صنعت نیوز، در جریان معاملات امروز چهارشنبه ۱۸مهرماه شاخص کل با ۲هزار و ۴۵۳ واحد ارتفاع برای دومین روز متوالی در این هفته مثبت بود و در کانال ۲ میلیون و ۹۹ هزار واحد و در آستانه بازپس‌گیری کانال مهم ۲.۱ میلیون واحد به کار خود پایان داد. شاخص هموزن بعد از ۹ روز سرانجام رخت قرمز را از تن درآورد و با ۲۳۵ واحد رشد در محدوده ۶۹۶ هزار و ۷۳۲ واحد آرام گرفت.

نمادهای فملی، فارس و نوری امروز توانستند بیشترین اثر مثبت بر شاخص را ثبت کنند و شپنا، شبندر و شتران بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

فرابورس

در بازار فرابورس ایران روند افت در شاخص کل همچنان ادامه یافت و این نماگر با کاهش ارتفاع ناچیز ۶واحدی در محدوده قرمز ماند و در کانال ۲۱ هزار و ۹۸۵ واحد آرام گرفت. شاخص هموزن فرابورس اما با ۳۳ واحد افزایش در محدوده ۱۲۲ هزار و ۶۵۳ واحد به کار خود در این هفته پایان داد.

نمادهای مارون، فزر و شاوان بیشترین اثر منفی و نمادهای حسینا، آریا و انتخاب بیشترین اثر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

درصد نمادهای منفی به مثبت امروز حدود ۶۰ به ۴۰ درصد بود. ارزش کل معاملات بازار نیز ۲۶هزار و ۶۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. امروز ۸ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود. همچنین در روز جاری ۱۸۴ میلیارد تومان دیگر سرمایه حقیقی از بازار خارج شد تا روند خروج پول وارد یازدهمین روز خود شود.

صندوق‌های طلا که این هفته را با اقبال چشمگیری آغاز کرده بودند و در میانه‌های هفته شاهد معاملات هیجانی در آنها بودیم با نزدیک شدن به انتهای هفته روند متعادلی به خود گرفتند و امروز نیز با کلیتی مثبت کار خود را دنبال می‌کنند. از طرف دیگر در بین صندوق‌های اهرمی شاهد ورود پول به سه صندوق و خروج پول از چهار صندوق هستیم.

اکوایران

اقتصاد کلان

شناسه : 458590
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *