بندر مسافری شهید حقانی تعطیل شد

«کلیه تردد‌های مسافری بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم از ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه امروز به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده است. این شرایط تا زمان بهبود شرایط جوی تداوم می‌یابد. با توجه به صدور هشدار نارنجی دریایی از سوی اداره کل هواشناسی استان از امروز ظهر، تمهیدات لازم برای ایمنی سفر‌های مسافری دریایی لحاظ شده است.»

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تعطیلی ترددهای مسافری بندر شهید حقانی، بزرگترین بندر مسافری کشور خبر داد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی در این ارتباط اظهار کرد: کلیه ترددهای مسافری بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم از ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه امروز به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده است.

وی با اشاره به کاهش شدید میدان دید دریایی در مسیرهای یاد شده، افزود: این شرایط تا زمان بهبود شرایط جوی تداوم می‌یابد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی دریایی از سوی اداره کل هواشناسی استان از امروز ظهر، تمهیدات لازم برای ایمنی سفرهای مسافری دریایی لحاظ شده است.

ارتفاع موج، سرعت باد و کاهش میدان دید افقی

محمدحسینی تختی ادامه داد: ارتفاع موج، سرعت باد و کاهش میدان دید افقی سه شاخصه مهم در ترددهای مسافری دریایی هستند که در حال حاضر با افزایش سرعت باد، مواج بودن دریا و کاهش میدان دید، امکان انجام تردد از بندر شهید حقانی میسر نیست.

وی همچنین عنوان کرد: با شرایط کنونی، در راستای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر نیز متوقف شده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: با بهبود شرایط جوی، فعالیت‌های بندری در بندر شهید باهنر از سر گرفته می‌شود.

منبع: مهر

 

 

عمومی

شناسه : 458942
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *