دنا، تارا و شاهین صدرنشین هفته سوم مهر / قیمت خودرو به کجا می‌رود؟

بازار خودرو در هفته سوم مهر ماه شاهد افزایش قیمت در بیشتر مدل‌های پرتقاضا به دلیل رشد قیمت دلار و کاهش عرضه خودرو بود.

جهان صنعت نیوز – در هفته سوم مهر ماه، قیمت خودروهای داخلی به خصوص مدل‌های پرتقاضا افزایش یافت. هرچند شدت افزایش قیمت نسبت به روزهای ابتدایی مهر کاهش یافته بود، اما تمایل به صعود همچنان وجود دارد. عواملی همچون افزایش قیمت دلار و زمزمه‌های افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، همراه با کاهش عرضه توسط خودروسازان، بر این روند تأثیرگذار بوده‌اند. واردات خودرو نیز به دلیل روند کند خود تأثیر محسوسی بر بازار نگذاشته است. در این میان، برخی خودروها ثابت مانده و برخی دیگر کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تأثیر دلار و کاهش عرضه

سرویس خودرو : بازار خودرو در هفته سوم مهر ماه با نوسانات قیمتی همراه بود. بیشتر مدل‌های پرتقاضای داخلی افزایش قیمت را تجربه کردند، اما روند صعودی آن نسبت به روزهای ابتدایی مهر ماه کمی کاهش یافت. با این حال، همچنان تمایل به افزایش قیمت در بازار آزاد مشاهده می‌شود.

دلایل اصلی افزایش قیمت خودرو

معامله‌گران بازار خودرو معتقدند که دو عامل کلیدی در این روند تأثیرگذار است: افزایش قیمت دلار و کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان. افزایش قیمت دلار در بازار آزاد به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو شناخته می‌شود. همچنین، در هفته‌های گذشته شایعاتی درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها شنیده شده که باعث شده برخی از خودروسازان حجم فاکتور کردن خودروهای فروخته شده را کاهش دهند و به تبع آن عرضه خودرو کاهش یابد.

وضعیت واردات خودرو و تأثیر آن بر بازار

هرچند واردات خودرو بهبود یافته است، اما این روند همچنان آهسته است و تأثیر ملموسی بر بازار داخلی نگذاشته است. به طور کلی، با توجه به قیمت بالای خودروهای وارداتی، حتی اگر روند واردات تسریع شود، تأثیر زیادی بر قیمت خودروهای داخلی که اغلب زیر یک میلیارد تومان هستند، نخواهد داشت.

پیش‌بینی بازار خودرو در هفته‌های آتی

با توجه به شرایط موجود، محتمل‌ترین سناریو برای بازار خودرو ادامه روند هفته‌های گذشته است. در بهترین حالت، انتظار می‌رود که بازار به یک ثبات نسبی برسد، اما کاهش قیمت‌ها چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

بررسی قیمت خودروهای پرتقاضا در هفته سوم مهر

در هفته گذشته، برخی خودروهای پرتقاضا افزایش قیمت چشم‌گیری داشتند. دناپلاس اتوماتیک با افزایش ۲۰ میلیون تومانی از ۹۹۰ به ۱۰۱۰ میلیون تومان رسید. همچنین، تارا اتوماتیک V4 و شاهین اتوماتیک هر کدام با افزایش ۱۰ میلیون تومانی روبه‌رو بودند. قیمت تارا اتوماتیک V4 از ۹۷۰ به ۹۸۰ میلیون و شاهین اتوماتیک از ۸۰۵ به ۸۱۵ میلیون تومان افزایش یافت. خودروهای دناپلاس دنده‌ای، پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما، پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، سورن پلاس و شاهین دستی نیز هر کدام ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

در مقابل، برخی خودروها در طول هفته گذشته تغییری در قیمت خود نداشتند. مدل‌هایی مانند تارا دنده‌ای V1 پلاس، رانا پلاس، کوییک اس و ساینا اس قیمت‌های ثابتی داشتند. همچنین، برخی خودروها مانند اطلس با کاهش ۳ میلیون تومانی و پژو پارس XU7P با کاهش ۵ میلیون تومانی روبه‌رو شدند.

مدل خودرو شنبه  پنچشنبه تغییر قیمت
۱۴مهر ۱۹ مهر
دناپلاس اتوماتیک ۹۹۰ ۱۰۱۰ ۲۰
تارا اتوماتیک V4 ۹۷۰ ۹۸۰ ۱۰
شاهین اتوماتیک ۸۰۵ ۸۱۵ ۱۰
دناپلاس دنده‌ای ۹۲۰ ۹۲۵ ۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۱۰۲۵ ۱۰۳۰ ۵
پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما ۷۹۵ ۸۰۰ ۵
سورن پلاس ۷۲۵ ۷۳۰ ۵
شاهین دستی ۷۳۰ ۷۳۵ ۵
تارا دنده‌ای V1‌ پلاس ۸۰۰ ۸۰۰ ۰
رانا پلاس ۶۲۰ ۶۲۰ ۰
کوییک اس ۴۲۰ ۴۲۰ ۰
ساینا اس ۴۲۰ ۴۲۰ ۰
اطلس ۵۲۰ ۵۱۷
پژو پارس XU7P ۷۰۰ ۶۹۵

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 459142
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *