مجتمع ایستگاهی برای خط ۷ مترو تهران

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران و حومه از اخذ پروانه شهرسازی پنجمین مجتمع ایستگاهی خط ۷ مترو در ایستگاه هلال‌احمر خبر داد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، میثم نوروزیان؛ مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران و حومه اظهار کرد: پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی هلال‌احمر با همکاری و مساعدت همه‌جانبه شهرداری منطقه ۱۱ صادر شده و آماده واگذاری برای تأمین هزینه‌های احداث خطوط مترو است.

وی افزود: مجتمع ایستگاهی هلال‌احمر واقع در ایستگاه هلال‌احمر در خط ۷ متروست که در محدوده‌ای به‌وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع تعریف شده است.

نایب‌رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران و حومه تصریح کرد: زیربنای کلی این مجتمع ایستگاهی ۲۳ هزار و ۹۸۴ مترمربع است که ۲ هزار و ۱۷۸ مترمربع به بخش تجاری، یک‌هزار و ۱۱۱ مترمربع به بخش رستوران، یک‌هزار و ۱۱۱ مترمربع به بخش تفریحی و ۴ هزار و ۲۵۶ مترمربع به بخش اداری اختصاص پیدا کرده است.

نوروزیان گفت: مجتمع‌های ایستگاهی بخشی از طرح TOD هستند که به‌عنوان مراکز جدید فعالیت مدرن و پهنه‌های مستعد و رو به توسعه شهری، محدوده‌هایی از پهنه‌های کار و فعالیت شهر را در بر می‌گیرند که در شعاع ۸۰۰متری ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی به‌منظور ارائه انواع خدمات تجاری، اداری، فرهنگی، تفریحی و… به شهروندان شکل می‌گیرند. این مجموعه‌ها می‌توانند با ترکیب صحیح کاربری‌ها، ضمن پایین آوردن حجم سفرهای شهری و ایفای نقشی تعیین‌کننده در توسعه، نظام‌بخشی و اصلاح ساختار شهر و سیستم حمل‌‌ونقل، مناطق جذاب و پرتحرکی در شهر به‌ وجود آورند.

منبع: تسنیم

مسکن

شناسه : 459271
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *