سومین سوء‌قصد علیه ترامپ ناکام ماند

کلانتر شهر ریورساید گفت که افسران مجری قانون پس از دستگیری مردی با سلاح گرم در نزدیکی گردهمایی انتخاباتی نامزد جمهوری خواه در کالیفرنیا در آخر هفته، احتمالا از سومین سوء‌قصد علیه دونالد ترامپ جلوگیری کردند.

جهان صنعت نیوز، کلانتر شهر ریورساید، چاد بیانکو گفت که افسران مجری قانون پس از دستگیری مردی با سلاح گرم در نزدیکی گردهمایی انتخاباتی نامزد جمهوری خواه در کالیفرنیا در آخر هفته، احتمالا از سومین سوء‌قصد علیه دونالد ترامپ جلوگیری کردند.

کلانتر بعدازظهر یکشنبه به خبرنگاران گفت که نمایندگان یک روز پیش از مراسم رئیس جمهور سابق در شهر کوچلا یک مرد را در محیط امنیتی بیرون مراسم متوقف کردند.

به گزارش الجزیره، بیانکو گفت که مظنون «با چندین گذرنامه با نام‌های مختلف، یک وسیله نقلیه ثبت نشده با یک پلاک جعلی و اسلحه گرم آنجا بود.»

کلانتر به خبرنگاران گفت: «اگر در حال حاضر از من می‌پرسید، احتمالاً معاونانم از سومین سوءقصد جلوگیری کردند.»

دفتر کلانتری در بیانیه‌ای در روز گذشته اعلام کرد که این مرد که به عنوان وم میلر ساکن نوادا، ۴۹ ساله شناخته می‌شود، بدون هیچ حادثه‌ای بازداشت شد.

آزادی متهم با قرار وثیقه

مقامات گفتند که میلر به دلیل داشتن دو اسلحه و یک خشاب با ظرفیت بالا با اتهامات مرتبط با حمل اسلحه روبرو شد. او با قرار وثیقه آزاد شد و قرار است در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۵ در دادگاه حاضر شود.

میلر – که گفته بود از حامیان ترامپ است – در مصاحبه با گروه خبری کالیفرنیای جنوبی، تلاش برای آسیب رساندن به رئیس جمهور سابق را رد کرد.

میلر گفت: «این اتهامات کاملا مزخرف هستند. من یک هنرمند هستم، من آخرین کسی هستم که می‌تواند باعث خشونت و آسیب به کسی شود.»

ستاد انتخاباتی ترامپ فوراً به درخواست خبرگزاری آسوشیتدپرس برای اظهارنظر درباره این بازداشت پاسخ نداد.

دفتر دادستانی آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرویس مخفی آمریکا ارزیابی می‌کند که این حادثه بر عملیات حفاظتی تأثیری نداشته و رئیس جمهور سابق ترامپ در خطر نبوده است. در حالی که در حال حاضر هیچ بازداشت فدرالی انجام نشده است، تحقیقات ادامه دارد.»

ترور در زمین گلف

این حادثه تنها چند هفته پس از آن رخ داد که مقامات در اواخر سپتامبر مردی را به تلاش برای ترور ترامپ در زمین گلف فلوریدا متهم کردند.

دادستان‌ها رایان روث را متهم کرده‌اند که قصد کشتن رئیس‌جمهور سابق را داشته است. روث اتهامات وارده را رد کرده است.

دستگیری در فلوریدا دومین سوء‌قصد آشکار علیه ترامپ در چند ماه گذشته بود. در ماه ژوئیه، پس از تیراندازی یک مرد مسلح در یک تجمع مبارزاتی در پنسیلوانیا، به گوش او شلیک شد.

این تیراندازی باعث انتقاد شدید و پرسش‌هایی در مورد پروتکل‌های امنیتی که برای این رویداد وضع شده بود، شد.

ماه گذشته، سرویس مخفی ایالات متحده به مجموعه‌ای از شکست‌ها در جریان رویداد در باتلر، پنسیلوانیا، از جمله «نقص» در برنامه‌ریزی امنیتی پیشرفته و هماهنگی ضعیف با پلیس محلی، اذعان کرد.

اکوایران

سیاسی

شناسه : 459766
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *