ادامه ریزش شاخص بورس به دنبال عرضه اوراق مشارکت

با بازگشت ریسک‌های سیستماتیک از یک سو و انتشار اوراق دولتی در بورس از سوی دیگر ریزش بی‌امان شاخص‌های بازار سرمایه ادامه دارد.

جهان صنعت نیوز، در جریان معاملات سه‌شنبه ۲۴مهرماه بیش از ۹۰ درصد نمادها در محدوده منفی تابلو معامله شدند. شاخص کل که روز گذشته کف حمایتی ۲.۱ میلیون واحد را از دست داده بود با کاهش ارتفاع ۲۱هزار و ۷۲۷ واحد دیگر در محدوده ۲میلیون و ۶۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. شاخص هموزن نیز ۵هزار و ۵۴۵ واحد ریخت و در محدوده ۶۸۴هزار و ۷۳۸ واحد آرام گرفت.

نمادهای فملی، فولاد و وبملت بیشترین اثر منفی و نمادهای مبین، وپارس و فاسمین بیشترین اثر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

در بازار فرابورس ایران نیز اوضاع بر همین قرار بود و شاخص کل با ۱۳۰ واحد ریزش در کانال ۲۱هزار و ۶۷۰ واحد ایستاد و شاخص هموزن فرابورس نیز با افت ۹۷۲ واحدی در محدوده ۱۲۰ هزار و ۱۸۰ واحد به کار خود پایان داد. نمادهای ارفع، حسینا و زاگرس بیشترین اثر منفی و نمادهای فزر، سپیدار و نیان بیشترین اثر مثبت بر شاخص را ثبت کردند.

۴۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. ارزش کل معاملات امروز بازار۳۰هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. امروز ۷ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

اکوایران

بورس

شناسه : 460007
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *