جزئیات زمان نهایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  

طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا سال ۱۴۰۵ اجرایی خواهد شد و حقوق آنان به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز می‌رسد.

جهان صنعت نیوز: نماینده آستانه اشرفیه از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی تا دو سال آینده خبر داد. بر اساس این طرح، حقوق بازنشستگان تا سال ۱۴۰۵ به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز می‌رسد. وی همچنین به بدهی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و پیش‌بینی پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی در سال جاری اشاره کرد. در ادامه، نماینده از پیگیری برای تدوین آیین‌نامه حقوق و مزایای نیروی انتظامی و رفع مشکلات در صدور احکام بازنشستگی خبر داد.

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو سال آینده

ابراهیم نجفی، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی تا دو سال آینده خبر داد. این طرح که با هدف بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنان با شاغلین همتراز اجرا می‌شود، در سال ۱۴۰۳ به میزان ۴۰ درصد اجرا خواهد شد و تا سال ۱۴۰۵ هر سال به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. در نهایت، حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز خواهد رسید.

بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

نجفی در این خصوص خاطرنشان کرد که دولت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و در بودجه سال جاری نیز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی پرداخت خواهد شد. وی با تأکید بر اهمیت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای تحقق عدالت اقتصادی برای بازنشستگان است و بار مالی آن حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این مبلغ از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین خواهد شد.

پیگیری مشکلات بازنشستگان و نیروهای انتظامی

نجفی همچنین به برخی از مشکلات در صدور احکام بازنشستگی اشاره کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه تاکنون مبلغ علی‌الحسابی را به حساب دو میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته واریز کرده است که متأسفانه ۷۰۰ هزار نفر از این افراد مشمول این پرداختی نشده‌اند. وی افزود که در صورت عدم حل مشکلات این گروه از بازنشستگان، احتمالاً موضوع علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح خواهد شد.

توجه به مسکن و حقوق کارکنان نیروی انتظامی

نجفی در ادامه به پیگیری برای تأمین مسکن کارکنان نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در شهرستان آستانه اشرفیه زمینی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای پلیس شناسایی شده است. همچنین پیگیر تدوین آیین‌نامه اجرایی حقوق و مزایای کارکنان نیروی انتظامی در برنامه هفتم توسعه هستیم تا از طریق تصویب هیئت دولت، شرایط حقوقی این نیروها بهبود یابد.

اقتصاد کلان

شناسه : 460238
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *