هوای کدام استان‌ها از هفته آینده سرد و بارانی می‌شود؟

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از اواسط هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور را شاهد خواهیم بود.

جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، افزایش ابر و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود گفت: با توجه به تشدید بارش ها هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شده است.

وی با بیان اینکه  فردا جمعه و شنبه با آغاز شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر، همراه با کاهش دما در غرب سواحل دریای خزر بارش رخ می دهد گفت:  در برخی مناطق شمال غرب، رگبار باران و وزش باد ادامه خواهد داشت.

ضیائیان با اشاره به اینکه: یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف پیش بینی می‌شود گفت:  دوشنبه ،  اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان، در برخی نقاط از دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  تصریح کرد: از جمعه تا یکشنبه در غرب، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز، گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد و موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود.

او گفت: علاوه بر این، گردوخاک می‌تواند از عراق و نوار غربی به کشور نفوذ کند.

ضیائیان  با اشاره به  اینکه  از اواسط هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور، همچنین به تدریج در شمال شرق رخ خواهد داد  گفت: در اواخر هفته در شرق و جنوب شرق کاهش محسوس دما روی می دهد و تغییر فصل ملموس خواهد شد.

او بیان کرد: امشب غرب دریای خزر مواج می شود و طی روزهای جمعه تا یکشنبه دریای خزر و همه سواحل شمالی مواج و متلاطم می شوند.

باشگاه خبرنگاران

عمومی

شناسه : 460666
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *