دنا جوانان چه زمانی به بازار عرضه می شود؟

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو، اعلام کرد که دنا جوانان و تارا مجهز به موتور EFP-TC تا پایان سال به مشتریان عرضه خواهند شد.

جهان صنعت نیوز – مدیرعامل ایران‌خودرو از عرضه دنا جوانان و تارا با موتور EFP توربو تا پایان سال جاری خبر داد. دنا جوانان که پروژه آن از سه سال پیش آغاز شده است، هنوز به تولید انبوه نرسیده است. با این حال، بهبودهایی از جمله پیشرانه ۱۶۰ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک برای دنا جوانان در نظر گرفته شده است که می‌تواند تجربه رانندگی را بهبود بخشد.

زمان عرضه دنا جوانان و موتورهای جدید

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو، در مورد زمان عرضه دنا جوانان و تارا مجهز به موتور EFP-TC اعلام کرد که این دو خودرو تا پایان سال جاری به مشتریان عرضه خواهند شد. پروژه دنا جوانان، که از حدود سه سال پیش آغاز شده، هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است. با این حال، عظیمی اظهار داشت که با بهبودهایی که در این خودرو اعمال شده است، انتظار می‌رود دنا جوانان تجربه بهتری را برای رانندگان فراهم کند.

مشکلات فنی و نقاط ضعف پلتفرم دنا

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دنا جوانان مربوط به هندلینگ ضعیف آن است. پلتفرم این خودرو بر اساس پلتفرم قدیمی پژو ۴۰۵ ساخته شده است. این پلتفرم هرچند در گذشته قابل قبول بود، اما با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، نقاط ضعف زیادی پیدا کرده است. سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع میله پیچشی است که یکی از قدیمی‌ترین تکنولوژی‌ها در خودروهای امروزی محسوب می‌شود و باعث ناپایداری در پیچ‌ها و نارضایتی در سواری می‌شود.

مشخصات فنی دنا جوانان

در زمان عرضه دنا جوانان، این خودرو مجهز به پیشرانه EFP توربو خواهد بود که توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را داراست. گیربکس این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک نسل هفتم است که باعث بهبود عملکرد و تجربه رانندگی می‌شود. قوای محرکه دنا جوانان دقیقاً مشابه با خودروهای ریرا و تارا جوانان است و هدف از طراحی این پیشرانه‌ها، ارائه قدرت و کارایی بیشتر به کاربران بوده است.

بیت ران

خودرو

شناسه : 460789
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *