زمان ثبت نام سنجش کلاس اولی ها مشخص شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز نوبت‌گیری سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از اول آبان ماه خبر داد.

جهان صنعت نیوز، حجت‌الله الماسی؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی، درباره سنجش سلامت کلاس اولی‌ها اظهار کرد: امسال سامانه «سیرت» برای نوبت‌گیری و هدایت فرآیند سنجش به‌طور کامل تکمیل شده است. همچنین، آموزش‌وپرورش موظف است کارنامه رشدی، آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان را تهیه کرده و اطلاعات آن را به بخش‌های مربوطه ارائه دهد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز جامع سنجش به ۹۰۰ مرکز، از ایجاد ۳۰۰ پایگاه موقت در شهرهای پرجمعیت مانند تهران و شیراز خبر داد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در این مراکز روزانه ۵ نفر ارزیابی می‌شوند. تا حد ممکن به تجهیزات کاردرمانی و گفتاردرمانی مجهز شده‌اند.

الماسی همچنین تأکید کرد که پس از انجام سنجش سلامت، ادامه روند ارزیابی در همین مراکز انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به مراکز دیگر نیست.

وی همچنین به کاهش سن سنجش اشاره کرد. او گفت: سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر سنجش شدند. امسال قرار است این ارزیابی برای سنین پایین‌تر نیز انجام شود. نوبت‌گیری از اول آبان آغاز خواهد شد. اما از ۱۵ مهر به‌صورت آزمایشی در استان‌های البرز و تهران اجرا شده و تاکنون ۲۵۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 461036
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *