مهمترین مشکل مردم اصفهان کم آبی است

وزیر کشور با بیان اینکه کم آبی مهمترین مشکل مردم استان اصفهان است و در دولت چهاردهم پیگیر این موضوع هستیم، گفت: نمی توانیم به گذشته برگردیم ولی می توان آینده را آنگونه که در شان مردم اصفهان است بسازیم.

جهان صنعت نیوز، اسکندر مومنی مشکل دیگر مردم اصفهان را آلودگی هوا دانست که بخشی از آن مربوط به صنابع آلاینده و بخشی از آن نیز ناشی از خشک شدن تالاب گاوخونی است.

وی اطمینان داد که دولت چهاردهم همه تلاش خود را به کارببندد تا شرایط مردم این دیار بهبود یابد.

وزیر کشور با اشاره به لزوم توسعه گردشگری استان اصفهان به عنوان یک اولویت، به تکلیف برنامه هفتم پیشرفت به دولت در بخش گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه هقتم باید به ۱۵ میلیون گردشگر در سال برسیم و این استان باید سهم بسزایی در جذب گردشگر داشته باشد.

مومنی اولویت دیگر استان اصفهان را جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی دانست و گفت: بستر باید به گونه ای فراهم شود که کارآفرینان فکر و ذهنشان برتولید متمرکز باشد، تولیدکنندگان نباید در پیچ و خم های اداری گرفتار شوند.

وزیر کشور تاکید کرد: حفظ میراث فرهنگی و صنایع دستی مردم این خطه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید این هنر هرچه بیشتر به انتفاع اقتصادی منجرشود تا جوانان به سمت آن متمایل شوند.

وزیر کشور با اشاره به شعار وفاق ملی رییس جمهور گفت: یک تفکر و گروه نمی تواند کشور را اداره کند و ایران برای همه است و همگان باید آن را اداره کنند.

وی با اشاره به کارآمدی، شایستگی و مردم داری به عنوان مهمترین شاخص های اختصاصی انتخاب استانداران اظهار کرد: باید مجددا تاکید کنم که علی رغم پیشنهادات فراوان، هیچ اجباری در انتخاب استانداران نبوده است.

مومنی ضمن تقدیر از سیدرضا مرتضوی استاندار سابق اصفهان، مهدی جمالی نژاد را یکی از مدیران موفق وزارت کشور دانست و افزود: دکتر جمالی نژاد همه مراحل مدیریتی را با اتکا به علم، تجربه و تلاش خود پیموده و در مناصب قبلی نیز موفق بوده است.

وزیر کشور با اشاره به موقعیت تاریخی ویژه شهر اصفهان گفت: اصفهان مهد دانشمندان و علمای بزرگ و مهد علم و تمدن و هنر است، این شهر از ستونهای اصلی یکپارچگی و قوام ایران در طول تاریخ بوده و هیچ لحظه ای از پای ننشسته است؛ چه در زمان تشییع ۳۷۰ شهید در یک روز و چه در زمان بدرقه شهید نیلفروشان.

وزیر کشور اولویت بعدی این استان را مسائل زیست محیطی دانست و گفت: این قول را می دهیم که دولت چهاردهم نه تنها گام های مثبت دولت های قبلی را ادامه دهد بلکه با استفاده از دانش و تجربه متخصصان گام های جدیدی را در راستای حل معضلات محیط زیستی بردارد.

مومنی همچنین یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای جبهه مقاومت را گرامیداشت.

سیدرضا مرتضوی استاندار سابق اصفهان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت های انجام شده گفت: در دولت شهید رییسی هیچ وقت نگاه یک جانبه وجود نداشته است و تلاش شده تا از همه ظرفیت های استان در راه توسعه و پیشرفت استفاده شود.

جمالی نژاد استاندار جدید اصفهان نیز در این مراسم تاکید کرد: برای حل مشکل کشور نیازمند همدلی و وفاق فعالان سیاسی، اقتصاد، فرهنگی و دلسوزان و منتقدان هستیم.

منبع: ایلنا

سیاسی

شناسه : 461125
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *