سئو و انواع سئو برای کسب و کارهای اینترنتی

سئو به زبان ساده یعنی انجام کارهایی در داخل و خارج سایت که باعث شود رتبه سایت شما در نتایج گوگل افزایش یابد.

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جو است. در واقع سئو یک نوع مهندسی معکوس است که در آن تمرکز بر این است که نحوه عملکرد موتورهای جست و جو (مانند گوگل) درک شود تا بتوان در صفحه اول نتایج سرچSERPجایگاه بهتری داشت. برهمین اساس اگر شما بتوانید سئو را یاد بگیرید و یا حتی اگر بخواهید از خدمات سئو توسط شرکتهای دیگر استفاده نمایید این مقاله میتواند برای شما بسیار مفید باشد. ما در وینت سئو دائما در حال تحلیل و اجرای بهینه پروژه های بهینه سازی سایت و سئو هستیم تا برای مشتریان خود بتوانیم لیدها و یا مشتریان هدفمند کسب نماییم.

اینگونه میتوانیم ادعا کنیم به عنوان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در زمینه اجرای هدفمند فرایند سئو و طراحی سایت و ساخت تیزرهای تبلیغاتی در کنار مشتریان هستیم.

سالهاست که با آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ در کنار شما عزیزان در وینت هستیم و به خود افتخار میکنیم

سئو چیست به زبان ساده

سئو به زبان ساده یعنی انجام کارهایی در داخل و خارج سایت که باعث شود رتبه سایت شما در نتایج گوگل افزایش یابد. سئو به معنای بهبود جایگاه سایت بر روی کلید واژه هایی است که مطلوب مخاطبان و هم راستا با اهداف و کانال های درآمدی کسب و کار است و شناسایی درست این مسیر به هر کسب و کاری کمک میکند که در مسیر مخاطبانی قرار گیرد که دغدغه تأمین و یا خرید دارند. پس سئو کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است.

چرا سئو سایت مهم است؟

سئو مهمترین ابزار شما در دیجیتال مارکتینگ است که به وسیله آن می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

یک استراتژی سئو قوی به شما کمک می کند ترافیک ارگانیک و رایگان دریافت کنید. ترافیکی که در غیر این صورت برای دریافت آن باید پول پرداخت کنید (مانند تبلیغات در گوگل و فیسبوک). به طور خلاصه می شود گفت داشتن سئو قوی و کسب رتبه برتر در صفحه اول نتایج سرچ گوگل، هم یک علم است و هم یک هنر.

در این روزها، اگر در نتایج جست و جو در صفحه اول نباشید، تقریباً هیچ ترافیکی دریافت نخواهید کرد؛ بنابراین اگر می خواهید در دنیای اینترنت حضور مؤثر و پررنگ تری داشته باشید باید روی مبحث بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) کار کنید. اگر در کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خودتان رتبه بالایی از موتورهای جست و جو دریافت کنید و تبدیل به یکی از سایت های برتر حوزه خودتان شوید ، نه تنها باعث شناخته تر شدن شما خواهد شد بلکه باعث می شود از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشید. یک برند مشهور و شناخته شده، آمار فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

حالا که به درکی واضح از مفهوم سئو و میزان اهمیت آن رسیده اید، به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا ببینید چگونه می توانید سئو سایت خود را به شکل حرفه ای ارتقا دهید.

 چه عواملی بر سئو تأثیر می گذارند؟

سئو از عوامل متعددی تأثیر می پذیرد مانند قدرت و اعتبار دامنه روت شما همچنین گوگل هزاران مورد دیگر را برای رتبه بندی سایت شما در نظر می گیرد. عواملی مانند به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، سرعت سایت و غیره.
یادتان باشد، هدف گوگل این است که در همان چند نتیجه اول سرچ، بهترین اطلاعات را به بازدیدکننده بدهد. در نتیجه الگوریتم های آن باید فاکتورهای مختلفی را آنالیز کنند تا بتواند به این هدف دست یابد.

برای بررسی عوامل مؤثر بر سئو، آن ها را میتوان به سه دسته تقسیم کرد. سئو داخلی(آن – پیج) و سئو خارجی (آف – پیچ.) و سئوی فنی

البته که متخصصان سئو و دیجیتال مارکتینگ به خوبی می دانند در بحث سئو ، سئو تکنیکال نیز وجود دارد که عبارت است از به کارگیری ابزارهای تکنیکال و فنی برای بهبود و آنالیز صفحه های سایت و بهبود نقاط ضعف و قدرت بخشیدن به نکات ارزشمند هر کسب و کار اینترنتی در مقابل رقبا. ولی در این مقاله بسیار دوست داریم تا بیشتر درباره دو حوزه ON-PAGE SEO و OFF-PAGE SEO صحبت کنیم پس آماده باشید که می خواهیم به آن ها بپردازیم.

سئو داخلی (On-Page SEO) چیست؟

سئوی داخلی وینت سئو

منظور از سئو داخلی اقداماتی هستند که برای بهینه سازی ساختار خود سایت انجام می دهید. تمامی این اقدامات برای موفقیت در زمینه سئو بسیار اساسی و کلیدی هستند. مانند تولید محتوای مناسب برای مخاطبان مناسب. یعنی کسانی که دقیقاً هدفشان از ارتباط گیری با سایت و صفحه شما رفع نیاز و یا خواسته شان است و اهمیت این اقدامات بر هیچ دیجیتال مارکتری پوشیده نیست.

سئو تکنیکال چیست؟

سئوی خارجی وینت سئو

به بهینه سازی فنی سایت برای خزیدن بهتر موتورهای جستجو سئو فنی یا همان سئو تکنیکال می گویند.

سئو تکنیکال این امکان را برای موتورهای جستجو فراهم می آورد که کیفیت وب سایت شما را در هنگامی که می خواهند کاربران را به سایت شما هدایت کنند، ارزیابی نمایند.

سئو خارجی (OFF-PAGE SEO) چیست؟

کارهایی که شما در این قسمت از سئوی سایت خودتان انجام می دهید موجب ایجاد اعتبار و یا افزایش میزان اعتبار سایت و یا اعتبار صفحه شما می شود. به صورت کلی DA/PA. پس اینجا کل کار، ایجاد بک لینکهای قدرتمند و اعتبار سازی برای سایت است.

استراتژی هایی که توسط متخصصان سئو در این مرحله انجام می شوند، تولید بک لینک های قدرتمند و تعریف استراتژی های بک لینک و بک لینک سازی است که برخی از مهم ترین تکنیک های آن را در ادامه برای شما بیان کرده ایم:

۱- انتشار و شبکه سازی بر بستر شبکه های اجتماعی

شما به هزاران هزار سیگنال از شبکه های اجتماعی نیاز خواهید داشت. بله گوگل به شدت به ترافیکی که از شبکه های اجتماعی دریافت می کنید و اشتراک گذاری مقاله شما در این شبکه ها اهمیت می دهد.

در تعداد زیادی از گروه های فیسبوکی مربوط به کسب و کار خود عضو شوید و به طور منظم لینک مقالات خود را در آن ها قرار دهید. هر بار که پست جدیدی گذاشتید، لینک آن را در گروه ها قرار دهید و بعد از دو سه ماه، آن ها را بازنشر هم بکنید. این کار باعث افزایش چشمگیر ترافیک شما خواهد شد. ضمن آن که هر لایک، کامنت و شیر نیز امتیاز شبکه های اجتماعی شما را بالاتر میبرد.
همانطور که احتمالاً تصور کرده اید، پست کردن لینک مقالات در صد ها گروه مختلف فیسبوکی می تواند کار بسیار دشوار و وقت گیر باشد. به همین جهت توصیه ما به شما این است که از یک دستیار برای اداره این امور استفاده کنید تا بتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید و کارایی بیشتری داشته باشید. منظور ما دستیار فیزیکی نیست بسیاری از ابزارهای مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی وجود دارند که اینکار را برای شما انجام می دهند.

۲- دریافت بک لینک از سایتهای معتبر

هیچوقت برای به دست آوردن بک لینک های محکم و قدرتمند از سایت های معتبر و شناخته شده دیر نیست (یا حتی خیلی زود). در این مورد، کیفیت از کمیت مهم تر است و باید به دنبال جذب بک لینک از سایت های شناخته شده و معتبری باشید که روزانه هزاران بازدید دارند. داشتن بک لینک از سایتی مانند ورزش سه و یا سایتهای خبری معتبر و هزاران سایتی که در حوزه کسب و کار شما هستند، ارزش بسیار بیشتری از صد ها سایت سطح پایین دارد. ( این همان موردی است که ما در وینت سئو می توانیم به درست ترین شکل و کم هزینه ترین حالت شما را یاری رسانیم) اگر چه، همین سایت های سطح پایین هم به شما کمک می کنند تا حجم بک لینک های خود را افزایش دهید.

چگونه؟

با نویسندگان فعال در زمینه کاری خود ارتباط برقرار کنید و با آن ها مراوده داشته باشید.

یک راه خوب برای انجام این کار دعوت از آن ها برای نوشتن پستی اختصاصی در سایت شما، به عنوان نویسنده مهمان است. سپس از آن ها بخواهید تا در مقالاتشان به وب سایت شما لینک دهند و این رابطه را به شکل مداوم حفظ کنید. هرچقدر تعداد بلاگر ها و نویسنده هایی که با شما در ارتباط هستند بیشتر باشد بهتر است. شما می توانید این افراد را از طریق شبکه های اجتماعی و یا بازاریابی ایمیلی پیدا کنید.

رپورتاژ آگهی

اگر کارآفرین هستید، می توانید با رپپورتاژ کردن آگهی و یا نوشتن پست میهمان در بلاگ های معروف بک لینک دریافت کنید.

دعوت از محتوا نویسان تازه کار

برای تازه کارها، اگر می خواهید به عنوان نویسنده مهمان در سایت ما بنویسید، به کارشناسان ما در وینت سئو پیام بدهید و ایده خود را به طور خلاصه بیان کنید. از این لینک فرم تماس با کارشناسان وینت سئو را پر نمایید و تا به شما کمک کنیم.

اگر شما هم میخواهید به عنوان سئو کار وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ شوید و یا می خواهید این امر را انجام نمایید، بهتر است از مشاوره تبلیغاتی وینت و بهترین مشاور تبلیغاتی ایران جناب آقای دکتر مهریزدان بهره ببرید.

 

این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 461343
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *