آغاز مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی

بر اساس جدیدترین به روزرسانی سایت سامانه عرضه خودروهای وارداتی، ثبت نام جدید در این سامانه از دوم آبان ماه آغاز می شود.

جهان صنعت نیوز، متقاضیان از روز سه شنبه ۲۴ مهر تا روز شنبه ۵ آبان فرصت دارند تا یکی از حساب‌های خود را به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان مسدود نمایند. سپس از روز ‌چهارشنبه ۲ آبان ماه تا روز دوشنبه ۷ آبان ماه می‌توانند ثبت‌ نام انجام داده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی ( ۱۹ مدل خودروی وارداتی ) انتخاب نمایند.

اطلاعیه جدید سامانه وارداتی ها به شرح زیر است :

به اطلاع کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌رساند، از روز ‌چهارشنبه مورخ ۰۲ /۰۸ /۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۰۷ /۰۸ /۱۴۰۳ می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

متقاضیان محترم باید از تاریخ سه شنبه ۲۴ /۰۷ /۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۰۵ /۰۸ /۱۴۰۳ یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند.

قیمت مندرج در جدول شماره ۱،قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث ،مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می گردد.

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول شماره ۲ ،قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط قیمتگذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمتها ، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و …به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲– قراردادهای فروش ،می بایست صرفاً بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد گردد.در همین راستا و در کلیه روش های فروش و پیش فروش توسط شرکتهای واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آیین نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود

تبصره ۳- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه ارسال به خودرو ساز و یا رزرو را مشاهده می‌نمایند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت .

تبصره ۴- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

منبع: آخرین خودرو

خودرو

شناسه : 461378
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *