دولت قیمت گندم را آزاد کند

جهان صنعت نیوز – حسین سلیمانی، رئیس هیئت مدیره کارخانه تولید «آرد نادر» با گلایه از یارانه هنگفتی که دولت به آرد و گندم می دهد، اظهار کرد: دولت تمام ضرر تامین قوت غالب مردم را بر دوش خود می کشد، گندم از مزرعه تا رسیدن به کارخانه نزدیک به ۵۰ هزار تومان هزینه در بر دارد، اما این گندم را به کارخانه با قیمت ۶۶۵ تومان می فروشد و کارخانه این آرد را به نانوا ۸۱۰ تومان می فروشد، این گندم مخصوص مصرف نان مردم است.

وی ادامه داد: کدام دولت در جهان این کار را انجام می دهد، چرا این راه اشتباه را می رویم. چه زمانی جلوی این ضرر و زیان گرفته می شود. چرا دولت من از نظر اقتصادی رو به جلو حرکت نمی کند، چرا نباید دولت قوی باشد؟ ضروری است که دولت روی مسئله نان فکر اقتصادی داشته باشد. دولت باید این مسئله را باز کرده و شفاف سازی کند که گندم را با این قیمت خریداری می کند و به کارخانه ها با این قیمت می فروشد. از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم که به بحث آزاد سازی نرخ آرد توجه ویژه ای داشته باشند، با برگزاری میزگرد با کارخانه داران آرد به دنبال علت این موضوع باشند و پای درد و دل آنها بنشینند.

حسین سلیمانی در ادامه عنوان کرد: از آنجا که نرخ نان در کشور بسیار پایین است، دور ریز نان نیز بسیار زیاد است، اما اگر نان به قیمت خود فروخته شود. پروسه تولید گندم به آرد یک امر بسیار زمان بر و سخت است، به عبارتی گندم کار نزدیک به ۹ ماه از سال در انتظار برداشت محصول می ماند و پس از ان تا به کارخانه برسد و تبدیل به آرد شود، مشقت فراوانی را متحمل می شوند، اما پایین بودن نرخ نان باعث می شود که مردم با خرید بیش از نیاز نان، این محصول را به راحتی هدر داده و راهی زباله دانی کنند. از این رو انتظار می رود که در خرید و مصرف نان یک تجدیدنظر اساسی صورت گیرد.

اخبار برگزیدهکشاورزیویدئو

شناسه : 461802
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *